Det gør mig så ked af det
brevkassespørgsmål af
Johanne
14 år
Hej... Jeg har mødt den her dreng på Snapchat, aldrig mødt ham i virkeligheden, men vi har snakket meget om det. Vi snakkede rigtigt godt sammmen og vi begyndte måske begge to at få nogle følelser, men de åbenbart forsvundet nu. For i Fredags tror jeg det hele stoppede, vi gik fra rigtigt rigtigt gode venner, til nærmest overhovedet ikke venner. På bare 4 dage, han lod vær med at spørger ind til mig, stoppede med at gøre det han plejede. Som at sige han holdte af mig og at han vil så gerne møde mig. Nu sender han bare lige gyldige billeder eller et meget meget lille ikke helt hjerte. Og idag begyndte han så at ignorer mig... Måske overdriver jeg, men jeg føler virkelig at den dreng jeg virkelig godt kan lide har ændret mening om mig. Bare ved tanken om at han er blevet sådan, får mig til at tude. Og jeg begynder at opfinde MÅSKE falske tinge inde i hovedet om ham. Hvad skal jeg gøre?! Mvh en pige der er virkelig ked af det...

Svar:
Kære Johanne
Jeg kan godt forstå du er blevet rigtig ked af, at tingene har ændret sig mellem dig og den her dreng. Det er virkelig ikke rart, når man bliver i tvivl om andres følelser, ligesom du er blevet nu.
Særligt når I aldrig har mødt hinanden, kan det være svært at tolke på, hvad det betyder når han pludselig ændrer sig. Du får en klar fornemmelse af at det handler om, at han ikke har så stærke følelser for dig alligevel. Det kan selvfølgelig også være rigtigt.
Men jeg tænker også, der kunne være andre årsager. Det kunne være der er sket noget, hos ham, der gør at han ikke har så meget overskud, til at snappe, og sige de samme søde ting som han ellers plejede? Det kan være noget helt uskyldigt, som at han har haft mega travlt i weekenden. Måske har han fået influenza. Måske er der noget andet i hans famailie, der gør at han bare ikke har haft overskud?
Lige nu har du kun dine tanker, om hvad der kan være årsagen til at han pludselig er anderledes. Og så får du jo aldrig rigtigt nogle brugbare svar.
Så jeg tænker, at du bliver nødt til at spørge ham direkte. Ikke på en sur måde, for selvom det er rigtig svært for dig, kan der jo være en rigtig god grund. Men spørge ham direkte, om der er sket noget, fordi du synes at han har ændret sig.
Måske, kan han så fortælle at han har haft tankerne et helt andet sted, og at det er grunden. Måske kan han sige, at han faktisk, ikke længere har samme følelser? Men hvis du spørger ham direkte, kan du i det mindste få et svar, som gør det noget tydeligere, end hvis du "kun" selv skal gætte.
Jeg kan godt forstå, at du er så ked af det. For hvis det nu er rigtigt, at han ikke har følelser for dig mere. Så vil det selvfølgelig være rigtig svært, og gøre rigtig ondt. Husk at det vil blive bedre igen. Og husk at hvis du kunne komme så tæt på den her dreng, i løbet af få dage. Så kan det også lade sig gøre med andre. Sådan føles det nok ikke nu. Men det kommer det til, på et tidspunkt.
Men start med at spørge ham. Måske er det slet ikke så slemt, som du tror lige nu.
Mange hilsner
Thea