Denne her dreng....

brevkassespørgsmål

Denne her dreng....

brevkassespørgsmål af
Q
24 år
Oprettet 11 måneder 1 uge siden

Hej. Sagen er den, at jeg siden jeg var 13 år, har jeg været ulykkeligt forelsket i denne her dreng. Kom til i fuldskab engang til en fest i gymansiet (vi gik på samme gymansium, men ikke samme klasse) til at sige at jeg kunne lide ham. Han afviste mig blankt, og jeg var så ked af det, at jeg faktisk lå syg nogen dage efter. Men tænkte så det så var det. Men efterfølgende begyndte han at sende nogen weird signaler, han kiggede efter mig på gangene fx ofte med et sådan mærkeligt ansigt hvor han næsten så lidt trist ud. Jeg slog det egentlig væk den første tid fordi jeg tænkte "Ej måske spacede han bare ud" eller "Måske kiggede han ikke på mig, men noget bag ved mig" Men da det skete oftere begyndte jeg at tænke det nok ikke helt var et tilfælde. Der hvor det især var underligt var engang hvor vores time var færdig, og en ny klasse skulle ind. Jeg var ved at pakke sammen og ved at klemme mig ud mellem bordene og hører pludselig en stemme sige lettere overrasket "Hvad....fanden?..." Jeg vendte mig halvt om og ser så det kom fra ham, og igen ser jeg det der halvtriste ansigt. Har altid haft lyst til at konfrontere ham efterfølgende fordi det skete som sagt ret tit, men kunne ikke magte endnu en potentiel afvisning. Og nu har det bare siddet fast i mit hoved lige siden, og selvom jeg har haft både diverse kærester og flirter siden ham (har jo forsøgt at komme videre alligevel) , har han altid ligget i mit baghoved. Vi har aldrig været venner, så derfor syntes jeg det ville være akavet at bare random kontakte ham på fx facebook. Men vil så gerne have en form for slutning med alt det her, ikke nødvendigvis med det mål at det skal ende med vi bliver kærester, men vil bare gerne vide hvad hans "problem" var dengang. Min eneste måde at kontakte ham på ville være igennem sociale medier, da han ikke bor i samme by som mig mere, og igen vi har aldrig været tætte så det self akavet hvis jeg skrev fx "Hvorfor opførte du dig sådan dengang tilbage i gymasiet?". Så ved ikke hvordan jeg skal starte en samtale med ham, hvis jeg overhovedet kan. Og kan bare ikke kommere videre ligegyldig hvor hårdt jeg prøver at fokusere på andre drenge eller andre ting, og det æder mig virkelig op indeni og gør mig irriteret og sur. Så giv mig please nogen råd til hvad jeg kunne skrive til ham eller noget......

Svar:

Kære Q.

Det lyder godt nok som om du sidder i en rigtig træls situation med denne her dreng, men så er det rigtigt fint, at du skriver ind og måske kan få hjælp til hvordan du skal få det afsluttet med ham. Jeg kan sagtens forstå frustrationen du sidder med, og det er helt forståeligt at du gerne vil have en form for afklaring.

Du kan vælge at tackle det på forskellige måder, og det lader til du har prøvet forskellige metoder, forsøgt at date andre drenge, prøvet at fokusere på andre ting, men alligevel spøger han stadig i dit baghoved. Jeg vil prøve at liste nogen forskellige råd, du måske kan prøve af, og se hvad der virker bedst for dig.

Skriv til ham: Det første råd er, at du simpelthen bare tager tyren ved hornene og bare skriver til ham. Som du selv nævner skal du nok ikke starte samtalen ud med at sige fx ”Hej, du opførte dig på den her måde i gymnasiet hvorfor gjorde du det?”, men du kan fx skrive ”Hey, du dukkede lige op på min chat, vil bare høre hvordan det går?” sådan et svar er meget neutralt at skrive. Det vigtigste er bare, at du overvejer nøje hvad du vil skrive til ham, hvorfor du egentlig vil skrive til ham igen efter så lang tid, og hvad du kan forvente. Men du skal naturligvis også være forberedt på ikke at få det svar du måske ønsker. Måske ønsker han ikke kontakt med folk fra sin fortid, måske har han ikke tid til en kæreste. Derfor, vær forberedt på at du måske kan blive afvist igen, og han måske selv syntes det er så akavet imellem jer, at kontakt mellem jer ville være spøjst.

Forsæt med at date andre fyrer: Jeg ved godt du skriver du har forsøgt at se andre fyrer, men måske skal du blive ved med at se andre fyre, og prøve at huske dig selv på, at der er altså andre fisk i havet, og måske møder du en anden helt fantastisk fyr. Tror også du skal passe på med fx at skabe et fantatsi-billede af den anden fyr, for så bliver det også endnu sværere at lukke andre ind, fordi man holder andre oppe på en piedestal de måske ikke fortjener fordi man egentlig ikke ved hvordan de er, og eftersom du ikke kender den fyr særlig godt, så ved du jo egentlig ikke helt hvordan han. Det er også noget du kan overveje at tænke over hvis han popper op i dit hoved ”Er han egentlig sød?” ”Vil han behandle dig ordentligt?” osv.

Fokuser på andre ting: Igen ved jeg du har nævnt du har forsøgt at fokusere på andre ting, men det syntes jeg egentlig du skal prøve at blive ved med, hvis du ikke ønsker eller tør kontakte ham. Måske er det i virkeligheden bedst for dig hvis du prøver at fokusere på fx en aktivitet eller hobby du godt kan lide? Fokuser på skole eller arbejde, venner/veninder. Der er et hav af ting du kan prøve at fokusere på der måske, med tiden, vil få dig til at glemme fyren fra fortiden? Du går også glip af nuet, hvis du bliver ved med at hænge fast i fortiden, husk også på det kære Q.

Det er så op til dig nu hvad du vil vælge at gøre, vil du prøve at skrive til ham og måske risikere en afvisning igen eller vil du forsøge så godt som du kan at komme videre og prøve igen med andre fyrer eller aktiviteter? The choice is yours to make.

Håber du kan bruge rådene til noget, og du finder ud af hvad du vil, også vil jeg selvfølgelig sende en masse positiv og god energi i din retning.

Venlig hilsen Kylie.

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål