Date min søsters exflirt

brevkassespørgsmål

Date min søsters exflirt

brevkassespørgsmål af
Anna
16 år
Oprettet 2 måneder 2 uger siden

Heyy til dig som svarer og de andre unge der måske læser med. Jeg står ærlig talt i en lidt fucked op situation. Min storesøster (19 år) datede en fyr (W, 19 år) sidste forår. De havde det godt sammen og han var meget forelsket i hende. Han tog hende med på ferier, og de har også haft sex ved jeg. Han ville gerne være kærester med hende, men det gad hun ikke, og hen over sommeren, knaldede hun med en anden og efterlod ham heartbroken. I december måned begyndte jeg så at skrive med William. Han forklarede alt hvad der var sket imellem ham og min søster. Han har skrevet at han er over hende nu, men at han føler sig udnyttet for hans penge og at oplevelsen har sat sig i ham. Mig og W har sovet sammen nogle gange nu..og vi har haft sex (han bor alene). Jeg kan virkelig godt lide ham. Han er perfekt på alle måder. Han siger at han også kan lide mig men at han ikke kan blive kærester med mig. Han siger at hans familie ville blive meget skuffede og undre sig meget hvis han fandt sammen med mig. Hans familie kender jo godt min søster. Han siger også at hans venner ville synes det er mærkeligt. Udover det er han i gang med en krævende uddanelse så han siger han ikke har så meget tid til en kæreste. Jeg ville med glæde vente på ham..men det er jo ligemeget når han ikke kan se en fremtid med mig. Han har også et princip med at han ikke vil bruge penge på mig, fordi han ikke vil udnyttes for penge igen. Min søster ved selvfølgelig ingenting overhovedet, hvilket jo også er et kæmpe problem. Jeg ved godt at det lette svar er at jeg bare skal give slip på ham, og at han inderst inde udnytter mig mest for sex og min omsorg. Men..jeg har virkelig lyst til at det skal være os to. Skal jeg give det tid og se om han også får dybere følelser for mig? Skal jeg droppe at tænke på fremtiden og fokusere på at vi har det godt sammen lige nu, selvom jeg ville ønske jeg kunne vise ham frem for alle? Hvad fanden gør jeg med min søster? Hvad ville du gøre i min situation?

Svar:

Kære Anna

Først og fremmest, lad mig udtrykke, hvor meget jeg værdsætter din ærlighed og åbenhed i at dele din situation. Det er tydeligt, at du føler dig forvirret og følelsesmæssigt udfordret i det her, og det er helt forståeligt.

Det er helt almindeligt at have komplekse følelser, især når omstændighederne er så uklare. Ønsket om at være sammen med nogen, der får os til at føle os værdsat og elsket, er helt naturligt. Men det er også vigtigt at huske på vores egne behov og grænser. Du fortjener at være sammen med nogen, der virkelig værdsætter og respekterer dig fuldt ud. Hvis W ikke er i stand til at opfylde dine behov eller respektere dine grænser, er det værd at overveje, om dette forhold er det rigtige for dig på lang sigt.

Når det kommer til din søster, er det en meget delikat situation. Det kan være udfordrende at navigere i, men det er vigtigt at huske, at hendes handlinger ikke er dit ansvar. Du kan overveje at tale med hende om situationen, hvis du føler dig klar til det. Åbenhed og ærlighed kan ofte hjælpe med at løse konflikter og skabe klarhed. Hvis du ikke føler dig klar til det, kan det være en idé at søge støtte fra venner, familie eller en professionel rådgiver, som kan hjælpe dig med at håndtere situationen.

Når det drejer sig om din fremtid med W, kan det være en god idé at tage tingene langsomt og give det tid. Fokusér på, hvad der føles rigtigt for dig i øjeblikket, og tag hver dag som det kommer. Fortsæt med at kommunikere åbent med W om dine følelser og ønsker. Jeg tænker sagtens du kan være i nuet, indtil du ikke kan mere. Med det mener jeg at I begge er ret unge, og i starten af jeres relation. Måske kan det være okay, blot at være i nuet, og se hvordan jeres forhold udvikler sig. Hvis du på et tidspunkt kan mærke at du har brug for at du ikke længere kan være i nuet alene, men at jeres relation kræver at I er mere enige om hvad fremtiden bringer, kan du træffe nye beslutninger til den tid. Måske er den 100 procent afklaring først nødvendig om nogle måneder. Måske om et år...mpsle allerede i næste uge? Hvis du kan passe på dig selv og samtidig være i at du er usikker på hvad han vil, så tænker jeg ikke der er noget forkert i at være i nuet. Husk at lytte til din egen intuition og reflektere over, hvad der virkelig er bedst for dig på lang sigt, samtidig med at du giver dig selv tid til at træffe nogle gode beslutninger.

Jeg håber, at de her få overvejelser kan hjælpe dig med at navigere gennem den her udfordrende tid. Det kan være vildt svært at rumme både stærke følelse og masser af tvivl. Du er ikke alene, og der er altid støtte at finde, hvis du har brug for det. Du kan fx altid skrive anonymt med vores sms rådgivere, hvis du har brug for at vende en tanke eller to.

Pas på dig selv, og jeg ønsker dig alt det bedste i din beslutningsproces.

De bedste hilsner
Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål