Gamle billeder på Cyberhus
brevkassespørgsmål af
Mia
20 år
Hej Cyberhus.
Jeg vil blot komme med et foreslag til forbedring/en venlig kritik af jeres nuværende version af hjemmesiden. :-)
Jeg er én af jeres gamle brugere. Jeg har brugt Cyberhus siden jeg var 13, og jeg er 20 år i dag, og jeg har nogle gamle billeder, som jeg lavede og lagde ud her på siden for flere år siden. Det er af og til rart at kunne gå tilbage og se billederne jeg lavede engang, men det er virkelig frustrerende, at man er nødt til at gå igennem alle billederne, for at finde de gamle billeder. Man er hele tiden nødt til at scrolle ned på siden for at få vist flere billeder, som stadigvæk ikke er fra særlig langt tilbage i tiden, og jeg synes der mangler en lidt større oversigt, hvor man kan gå tilbage i tiden, for at se de gamle billeder. Der mangler et overblik! :-)
Ellers er jeg stadig en meget glad og tilfreds bruger af Cyberhus og vil gerne rose alle medarbejdere og frivillige for den gode indsats til at hjælpe børn og unge!
Med venlig hilsen Mia

Svar:
Kære Mia
Mange tak for din kritik. Jeg må indrømme at du har fuldstændig ret. Vors nuværende design er ikke særligt venligt, hvis man vil finde nogle gamle billeder...så skal der scrolles en del.
Indenfor den næste måneds tid kommer der faktisk et nyt design. I første omgang kommer der nok ikke lige en løsning på problemet her, men det er helt sikkert noget vi vil kigge på.
Noget af udfordringen er selvfølgelig at man ikke har en bruger på Cyberhus. Derfor er det lidt sværere at sortere gammelt indhold, ud fra andre kriterier end dato. Havde man en bruger kunne man sortere alt indhold fra bestemte brugere, og det ville selvfølgelig gøre det mere overskueligt.
Når vi har den her løsning med at billederne vises enkeltvis i en lang strøm, er det fordi vi har erfaret at langt de fleste unge bruger en mobil, når de bruger Cyberhus. Og på mobil fungerer den her visning bare bedst...lige bortset fra når man vil finde gamle eller et bestemt billede.
Men noget man måske kunne kigge på var, at give mulighed for at få vist billederne på en anden måde. Som eksempelvis på instagram, hvor der er mulighed for at vælge en visning, hvor man kun en meget lille visning af billedet, men at der så til gengæld kan 3 ved siden af hinanden. Så kan man se 9-12 på sin mobilskærm, før man skal scrolle. Det kunne gøre det noget hurtigere. Ligeledes kunne man lave mulighed for en anden visning på laptop, så du kunne se 15-20 eller flere billeder på sin skærm af gangen.
Endnu engang tak for din kritik...vi tager det med videre, og kigger på en mulig forbedring :)
Også tusind tak for dine meget pæne ord om Cyberhus. Det varmer at vide at vi har gjort en positiv forskel, for det er præcis det vi så gerne vil. Jeg vil sørge for at give din ord videre til alle vores rådgivere.
De Bedste hilsner
Niels-Christian