Drømme om sex med en god ven

brevkassespørgsmål

Drømme om sex med en god ven

brevkassespørgsmål af
Den forvirrede
22 år

Hej Jeg har i et stykke tid haft problemer i mit forhold med min kæreste, hvor vi rigtig tit skændesog råber rigtig højt af hinanden, om ligegyldige ting, og jeg ved ikke rigtigt om jeg vil gå fra ham osv. Jeg har så en kammerat som jeg snakker rigtig godt med, som jeg har snakket med ham om det, fordi jeg er meget i tvivl hvad jeg skal gøre, hvor han så har støttet mig rigtig meget. Udover det så går vi også at små flirter altså sådan uskyldigt når vi er sammen. Så her på det sidste har jeg haft flere drømme både hvor vi er kærester, og hvor vi har rigtig god sex. Alting er fuldstændig perfekt i drømmene, kemien er der, og jeg er helt vildt glad når jeg vågner. Min ven har så nu fået kæreste på, og det ved jeg ikke rigtig hvordan jeg har det med, om jeg er jaloux eller hvad jeg er. Hvad kan det betyde at jeg drømmer sådan om ham, og at jeg har det sådan med at han har fået kæreste på? Er jeg blevet lidt små forelsket i ham? Jeg er så forvirret lige nu.

Svar:

Kære forvirrede,

Tak for dit brev! Jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret over den situation du står i, så det er rigtig godt, at du skriver her.

Du skriver, at du er inde i en dårlig periode med din kæreste, hvor I skændes rigtig meget. I den forbindelse har du læsset af på din kammerat, som har været en rigtig god støtte for dig. Du er så begyndt at drømme om ham om natten, og er blevet forvirret over, hvad det betyder og hvad du egentlig føler. Jeg kan godt forstå din forvirring. For når man har en kæreste, så burde det være ham man drømmer om og bruger det meste af sin tid på at tænke på. Men sådan er det bare ikke altid.

Når man, som dig, er i en dårlig periode med sin kæreste, hvor der mest er skænderier og ikke ret meget nærhed og intimitet, og der så samtidig er en anden, der viser en den omsorg man har brug for, så kan det meget nemt medføre, at man begynder at drømme om den anden person. Det er ikke nødvendigvis fordi man har følelser for vedkommende, men kan sagtens bare være et udtryk for, at de har givet en noget, som man i øjeblikket ikke får, der hvor man plejer. Ud fra det du skriver tænker jeg, at du måske ikke får så meget positiv opmærksomhed fra din kæreste og måske heller ikke så meget sex. Men det at din kammerat så giver dig positiv opmærksomhed og også flirter med dig, gør, at din underbevidsthed begynder at sætte ham ind i dine drømme, i stedet for din kæreste, fordi det er ham, der lige nu viser dig den omsorg og interesse, du gerne vil have. Det er helt naturligt, men det kan godt gøre en meget forvirret, fordi man kan blive i tvivl om, om det er noget man egentlig føler eller bare er noget man forestiller sig og som er dejligt i drømme.

Nogle gange kan drømmene være så overbevisende, og føles så dejlige, at man begynder at tro på dem. Det lyder til, at det måske er det, der er ved at ske for dig. Du skriver, at din ven har fået kæreste på, og du ikke helt ved hvordan du egentlig har det med det. Hvis han havde fået kæreste på før drømmene ville du sikkert ikke være i tvivl om hvad du følte. Men nu hvor du er begyndt at drømme om ham, har din underbevidsthed fået dig til at tænke over, hvordan det ville være at være kærester eller have sex med ham. Og det har gjort dig i tvivl om dine følelser. For er det på grund af drømmene, at du har fået følelserne eller har du hele tiden følt sådan, og nu er drømmene kommet? Det kan være svært at svare på, og det er ikke sikkert, at du nogensinde får et klart svar.

Hvorvidt du er blevet forelsket i ham eller ej er svært for mig at sige. Måske er det mere et spørgsmål om, at du er forelsket i tanken om, at et forhold kan være god sex, positiv opmærksomhed og ingen skænderier - altså alt det dit nuværende forhold ikke er, lige nu. Når ens forhold ikke er som man gerne vil have det skal være, er det helt naturligt, at ens drømme begynder at skabe en ideel verden, hvor alt er perfekt. Drømmene kan være underbevidsthedens måde, at forsøge at "vække" en på, og gøre opmærksom på, at noget i ens nuværende forhold ikke er som det skal være.

Jeg tror det bedste du kan gøre for at blive mere afklaret, er, at mærke efter i dig selv, hvad det er du føler. Ikke så meget hvad du føler for din kammerat, men mere hvad du føler for din kæreste og jeres forhold. Er du forelsket i ham? Elsker du ham? Skal I blive sammen eller gå hver til sit? Kan I i fællesskab arbejde jer hen mod noget bedre eller er løbet kørt? Er det det forhold du gerne vil have, eller skal noget ændres? osv.

Når du er blevet mere afklaret omkring, hvad du selv mener, tænker og føler er det vigtigt, at du og din kæreste taler sammen. Tal med ham om, hvordan du har det og hvad der rører sig inden i dig. Tal med ham om, hvad du tænker er vejen frem for jer. For der er ingen tvivl om, at sådan som jeres forhold er lige nu, er ikke sundt eller godt for nogen af jer. Men spørgsmålet er, om det er fordi det ikke skal være jer to, eller om det er fordi I har nogle ting I skal arbejde på. Sådan en samtale kan kræve lidt tilløb, men det er en vigtig samtale for jer at tage, for det lyder ikke til, at nogen af jer trives i det, som det er nu.

Jeg håber du kan bruge svaret og håber du finder en løsning, der føles god og rigtig for dig!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål