crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg har et crush på to og den ene er mine bedste ven de (DE Er DRENGE) og den anden er fra klassen og jeg ikke om de også har et crush på mig og jeg ved virkelig ikke hvem jeg skal gå efter og hvordan kan jeg vide og de føler det samme. mvh. anonym

Svar:
Kære du.
Puha sikke et dilemma du sidder i, men så er det godt at du spørger til råds om hvad du evt. kan gøre.
Det kan være svært at navigere i den slags følelser, nu når man har et crush på to drenge. Du skal bare vide det er okay at have følelser for mere end en person, og det er normalt at man i sådan en situation bliver helt forvirret over hvordan man skal handle på disse følelser.
Hvis du vil finde ud af om de også har følelser for dig, kan du evt prøve at observere deres adfærd omkring dig. Det kan være på følgende måder; Viser de dig særlig interesse eller opmærksomhed, når du er sammen med dem? Giver de dig komplimenter eller prøver de at imponere dig på nogen måde? Hvis du er i tvivl, kan du også prøve at tage en snak med dem (afhængig af hvad du er mest komfortabel og tryg ved, kan du tage snakken enten via beskeder, sociale medier eller ansigt til ansigt) og spørge dem, hvordan de har det med dig. Jeg ved det kan sindssyg grænseoverskridende at tage det første skridt, men det kan også hjælpe dig med at få afklaret dine følelser og finde ud af, hvem du vil gå efter, og hvem du bedst kan se dig selv sammen med.
Den bedste måde at finde ud af hvem du skal vælge kan du fx stille dig selv nogen af de her spørgsmål; Hvem er du mest tiltrukket af (gælder både personlighed og udseende)? Hvem af dem svinger du bedst med? Hvem kan du bedst være dig selv sammen med? Hvem har du mest tilfælles med? Hvem af dem føler du dig mest tryg ved? Det er eksempler på forskellige spørgsmål du kan stille dig selv når du er eller har været sammen med drengene hver især.
Husk på, at du ikke behøver at tage en beslutning med det samme. Tag den tid du har brug for, tænk over dine følelser og prøv at observere deres adfærd, før du træffer den endelige beslutning. Og uanset hvad du vælger, er det vigtigt at være ærlig og respektfuld overfor begge drenge og deres følelser og behov, for det er måske tilfældet at ingen af dem har det på samme måde som dig, det skal du også huske på, bare så du måske ikke bliver for skuffet.
Håber mit svar kan hjælpe dig med at træffe den rigtige beslutning, og jeg ønsker dig held og lykke med drengene!
Venlig hilsen Kylie.