Chance for gravid
brevkassespørgsmål af
Liv
14 år
Hvor stor chance er der for at graviditet når han kun lige har været 2-3 cm inde og ude igen. Uden at komme. Ved godt at det er muligt. Men hvor stor er chancen mon?

Svar:
Hej Liv
Det er svært at give dig et præcis svar på. Som du selv siger er der en chance. Den er ikke stor, da det faktisk er noget sværere at blive gravid, end de fleste tror.
Men når han har været inde, kan der også være en risiko for at han er kommet en smule, uden at han selv er opmærksom på det.
Jeg kan umuligt give dig et præcist tal på hvor stor chancen er. Det bedste du kan gøre er at vente, og tage en graviditetstest, hvis ikke din menstruation kommer som den plejer.
Og så selvfølgelig at finde ud af noget prævention (kingdom, p-piller eller lignende) før du har sex igen. Det er bare for usikkert uden.
Venligst Thea