byen

brevkassespørgsmål

byen

brevkassespørgsmål af
Sebastian
17 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

hej. mit spørgsmål er om man gerne må komme på diskotek 1-2 dage inden man bliver 18 for mange af mine venner har kunne gøre det.

hej hej

Svar:

Hej Sebastian

Der er ikke som sådan en lov der fohindrer diskoteker i at lade dig komme ind før du bliver 18 år. De må bare ikke sælge alkohol til unge under 18, og derfor har de fleste også bare en politik, der siger at de ikke lukker unge under 18 år ind, fordi det ganske enkelt er nemmere for dem at administrere. Så hvis diskoteket vil, kan de sagtens lukke dig ind. Det er dog vigtigt at understrege at du ikke har ret til at komme ind. Diskotekerne må selv fastsætte en aldergrænse, og mange steder har faktisk en endnu højere aldergrænse på 21, 23 eller måske endda ældre. De må altså selv bestemme om de vil lukke dig ind, men de må stadig ikke sælge alkohol til dig, før du er fyldt 18 år.

Venligst Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål