Bule på benet
brevkassespørgsmål af
Monique
23 år
Jeg har en bule på min skinneben den kan dog kun ses når jeg sidder med krydset ben. har haft den i 3 år ca men har ikke gået til læge da den ikke gør ondt eller genere mm, men dog stadig lidt bekymring i baghovedet om hvad det kan være, føler den er vokset en meget lille smule siden jeg lagde mærke til den for første gang for 3 år siden, det ikke en knude da når man trykker på den så den blød i det, det kun når man køre hen over den at man kan mærke den, det er ingen misfarvning i huden & har der hellere aldrig været Tænkte jeg ville give det chancen at skrive herinde selvom det kan være mange ting & det svært hvis man ikke selv har undersøgt det/den, men er ikke en person der tager til lægen medmindre det vigtigt & siden den ikke gør ondt osv. føler jeg ikke det vigtigt nok til at få undersøgt På forhånd mange tak

Svar:
Kære Monique.
Tak for dit spørgsmål! Jeg synes, at det lyder fredeligt med den bule. Det jeg tænker på, er at det måske kan være en lille åreknude - altså en slags udposning på en blodåre under huden, der buler lidt. Det er helt ufarligt. Men som du siger, er det ret svært at sige, når man ikke har set dit ben. Jeg synes eventuelt at du skal bestille en tid hos dine egen læge og få kigget på det, hvis du går og bekymrer dig lidt. Det er helt fint og noget som vi er vant til:)
Mvh Gerda