Bliver min pik for stor
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er lige blevet 14 år og kom ca. I puberteten for et halvt år siden. Min pik er allerede lidt over 15 cm og jeg er bare bange for at den bliver alt for stor. Jeg har læst meget om at den vokser ca. Til man er 22. Og på fleste hjemmesider siger pigerne eller damerne også at den er alt for stor 19+ Så er 15 cm normalt når man kun har været i puberteten i et halvt år eller... er den for stor eller vokser den bare langsomt for nu af... jeg ved godt det er et mærkeligt spørsmål og måske et lidt utydeligt spørsmål men havde bare brug for at få svar på det.

Svar:
Hej med dig
Sikke mange tanker du går rundt med, og jeg kan nemt forstå hvordan det kan fylde rigtig meget. Hvor er det bare godt at du har skrevet ind til os.
Du skriver at du har været i puberteten i cirka 6 måneder, og at din penis allerede er lidt over 15 cm. Du skriver ikke om det er i stiv tilstand eller i slap, eller hvor meget den har vokset siden du kom i puberteten. Derfor er det lidt svært for mig at sige noget om hvor meget eller hvor lidt den vil fortsætte med at vokse. Men ud fra hvad jeg har kunne finde, så tyder det på at penis er færdig med at vokse når man er cirka 17 år, og altså ikke de 22 år som du skriver. Præcis hvad der er rigtigt, kan jeg ikke sige, men det er også meget forskelligt hvor meget man vokser.
I den forbindelse er det også meget forskelligt hvad kvinder foretrækker, og jeg tænker ikke at du behøver at være så nervøs for hvad der kommer til at ske når du engang starter med at have sex. Hvis du bare sørger for at snakke med din partner om det, og gå roligt frem, så tænker jeg ikke at det vil være et problem - også selvom den vokser mere.
Så du kan være helt rolig - du er helt normal, og når du engang finder en sød kæreste, og I får lyst til at have sex, så betyder størrelsen ikke så meget hvis man bare er forsigtig og opmærksom på hinanden.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlige hilsner
Signe