Behåring
brevkassespørgsmål af
?
16 år
Hej. Mit hår på privatdelen gror temlig meget, og jeg tør ikke være sammen med drenge, hvis jeg har hår dernede. Er der en måde der gør man ungår at have så meget hår dernede eller det stopper med at gro så meget?
tak for svar på forhånd

Svar:
Kære dig
Det er meget individuelt, hvor meget kropsbehåring man har som pige. En del af det at blive kønsmoden involverer også behåring på kønsorganet. Selvom det kan være generende, så er det helt normalt for kroppen. Det er også forskelligt, hvad drenge kan lide. Mens nogle bedst kan lide at der ikke er så meget hår, så er andre ikke generet af, at man har hår dernede, for de fleste er det ikke det vigtigste. Det er kun dig, der bestemmer over din krop, så gør det, som du føler dig bedst tilpas i.
Én måde at undgå kønsbehåring er gennem barbering, men der er også ulemper ved det. Det kan bl.a. give irritation på huden, og der kan komme røde knopper på det barberede område. Du kan læse mere om intimbarbering her
Jeg håber, at mit svar er brugbart.
Venlig hilsen
Lucia