Barbering
brevkassespørgsmål af
Hannibal
13 år
Hej, jeg har skrevet herinde før og fik et godt svar og en god oplevelse, så probs til jer der bruger tid på at hjælpe herinde, og håber i hjælper rigtig mange:)
Anyways, jeg er i puberteten(tror jeg). Min pik bliver fuldstændig oversvømmet med hår hvis ik jeg barberer den. Jeg har trimmet den her i går, men kan ikke trimme selve bollerne pga huden er løs og jeg skærer mig, så hvordan bærer jeg af med det?
Mit overskæg vokser også. Mange mennesker jeg er sammen med kommentere mit overskæg. Unkel, fætter, kusine, bedstemor osv. Problemet er bare min far ikke barberer sig, så der er ikke nogle barberblade. Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det fordi jeg synes det er enormt pinligt at snakke om sådan noget med min forældre siden vi aldrig rigtig har snakket om sådan noget gennem min barndom. Så hvordan kan jeg barbere mig?
Og sidst, er det rigtig at hvis man barberer sig én gang, at hårene så vokser hurtigere bagefter?
Tak på forhånd, og tror en mand kan svare lidt bedre på den første spørgsmål haha xD:)

Svar:
Hey Hannibal
Ja, hår på pikken er jo bare en del af puberteten. Nogle lader hårene være, nogle trimmer og nogle barberer. Det er selvfølgelig dig der bestemmer hvad der passer dig bedst. Når du skriver at du har trimmet hårene forstår jeg det sådan at du har brugt en trimmer. Altså en eller anden form for elektrisk trimmer. Som du ganske rigtigt har fundet ud af, så er en elektrisk trimmer og bollerne ikke særlig gode venner. Så hvis du vil af med hårene på bollerne, vil jeg anbefale dig at bruge en skraber i stedet for. Det er og bliver bare mere skånsomt end en trimmer. Hvis du vil give skraberen en chance, kan du læse mere om fremgangsmåde her
Og det leder jo også til næste udfordring. Det her med at få fingrene i en skraber. Du skriver at du synes det er pinligt at skulle snakke med dine forældre om barbering, og det kan jeg godt følge dig i. Sådan tror jeg rigtig mange på din alder har det. Men husk at det at få skæg, og have brug for at barbere sig, er fuldstændig lige så naturligt, for drenge, som det er for piger at få menstruation. Ja, det er sådan set lige så naturligt som at du trækker vejret og går på toilet.
I virkeligheden er det der med barbering noget som langt de fleste fædre synes er ret så fantastisk at få lov til at tale med deres søn om. Det jeg vil frem til er, at jeg er ret sikker på at tanken om snakken er langt mere pinlig i dit hoved, end snakken vil være i virkeligheden.
Til sidst er der lige det med hvad der sker med hårene, når man begynder at barbere. Det er rigtigt at barbering ændrer på hårene. Ikke nødvendigvis hvor hurtigt de vokser, men mere at hårene bliver kraftigere. Igen er det altså bare en uundgåelig del af puberteten, og nærme sig voksenlivet.
Håber du giver den der snak med dine forældre en chance, så du kan få dig noget barberingsudstyr.
Mange hilsner
Lasse