Drengen!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus
Jeg er blevet forelsket i en dreng men han skifter skole efter sommerferien det er rigtig træls fordi jeg aldrig er sammen med ham udover i skolen
Hjælp?!

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit brev. Hvor lyder det dejligt, at der er den her dreng, som du er blevet forelsket i. Forelskelse kan føles virkelig skønt, men kan samtidig også være rigtig svært og forvirrende. Særligt også hvis han skal skifte skole efter sommerferien. Flytter han mon langt væk? Eller kan I stadig holde kontakten og måske begynde at ses i jeres fritid?
Hvis du gerne vil i kontakt med ham nu, eller når han er flyttet og I ikke længere ses i skolen, kan du overveje, at skrive til ham og spørge hvordan det går, og hvordan det er på den nye skole. Du kan også spørge ham ind til, om han har fået nogle nye interesser, og hvad han får tiden til at gå med. Så kan det være, at han også spørger ind til dig, og så kan du fortælle lidt om, hvad du går og laver, og på den måde kan I starte en samtale op. På den måde viser du, at du er interesseret i ham. Du kan også overveje at skrive til ham ligeud, at du er blevet forelsket i ham, og måske fortælle nogle af de ting, som du godt kan lide ved ham, og hvorfor du er blevet vild med ham.
Jeg vil også råde til dig, at du kan prøve at snakke noget mere med ham næste gang I ses i skolen. Du kan måske prøve at spørge lidt mere ind til ham. Det kan også være en rigtig god idé at smile meget til ham, for så sender du positive signaler om, at du er interesseret. Det kan i det hele taget være en god idé at sende ham signaler om, at du synes, at han er sød. Det kan du eksempelvis gøre ved at skrive en sød besked til ham, give ham lidt ekstra opmærksomhed, behandle ham rigtig sødt og grine hvis han siger noget sjovt. Så kan det være, at han vil opfange dine signaler, og så kan det også være, at du kan mærke, om han også er vild med dig, hvis han sender nogle af de samme signaler.
Der er selvfølgelig en mulighed for, at han ikke har det på helt samme måde som dig, og det kan være rigtig hårdt at få at vide. Følelser er lidt en mærkelig størrelse, og desværre er det svært at bestemme over dem, særligt når det kommer til forelskelse. Men det er ofte rarest at være afklaret om, hvordan den anden har det med en, end at gå og vente og spekulere.
Jeg håber, at I stadig kan holde kontakten og ses, også selvom han skifter skole. Og jeg håber, at du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke med det.
Kærlig hilsen
Laura.