Skal Heg til fodbold?

brevkassespørgsmål

Skal Heg til fodbold?

brevkassespørgsmål af
Mikkel
15 år
Oprettet 2 måneder 4 uger siden

Hej, jeg er 15 år og går til fodbold hver tirsdag og torsdag, men her på det sidste har jeg ikke rigtigt haft lyst. Jeg siger til mine forældre at jeg ikke har lyst, men de siger at jeg SKAL spille Sæsonen færdig. Personligt syntes jeg ikke at de skal bestemme om hvad jeg skal eller ville. Men må de det?

Svar:

Hej du

Det lyder som om, du har skiftet mening i forhold til fodbold. Måske har det været fedt at gå til, men det er det ikke længere. Og du har sagt det til dine forældre, men de siger, at du skal fortsætte.

Der kan være flere grunde til, at dine forældre siger sådan. Måske fordi de har betalt for resten af sæsonen. Måske fordi de synes, det kan give nogle gode oplevelser eller venskaber. Men det er selvfølgelig ikke til at vide helt præcist. Og uanset hvad, så er det ikke fedt at føle, at man skal forsætte, hvis man ikke har lyst.

Når du bor hjemme, så er dine forældre dem, der har det overordnede ansvar for dig. De kan godt have en mening om fodbold, men om de kan bestemme det, er der ikke som sådan nogle helt bestemte regler, der siger noget om. Så det er svært at sige noget bestemt, der er rigtigt eller forkert.

Det kan dog måske godt være en god ide at overveje, om du skal tage en snak mere med dem og se. Du kan muligvis prøve at finde ud af, hvorfor de har det sådan og om de kan komme til at se anderledes på det. Og samtidig holde fast i, hvad du selv føler.

De bedste tanker

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål