Alene med crush om to dage hjælp!!
brevkassespørgsmål af
Kai
13 år
Om to dage altså på mandag skal jeg være sammen med mit crush alene og det er første gang jeg ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre. Han går i ottende og er muslim villet er det stor problem fordi hvis jeg siger at jeg kan lide ham så går det jo helt galt men hvis ikke kommer jeg jo bare til at sidde inde med det, to af mine veninder og to af hans venner siger til mig at han kan lide mig men jeg tror bare ikke helt på det. Så jeg har to spørgsmål. nr. 1 hvad skal jeg snakke med han om på mandag og hvad skal vi lave Nr. 2 skal jeg overhovedet sige at jeg kan lide ham. Tak fordi i laver hjemmesider som den her det hjælper meget på min usikkerhed

Svar:
Hej Kai.
Allerførst vil jeg lige sige tak for dine ord om Cyberhus. Jeg er glad for, at du kan bruge vores side og at det kan hjælpe dig.
Jeg kan godt forstå, at det er nervepirrende at skulle være alene med dit crush første gang. Det er naturligt at være nervøs.
Du spørger først til, hvad I skal snakke om og hvad I skal lave. Nu ved jeg ikke, om I har planlagt noget overhovedet, men det kan være nemmere at være alene med en, når man laver noget samtidig. På den måde kan man også snakke om det, man oplever. Det kan fx være at gå en tur i en park, i skoven, eller i midtbyen afhængig af hvor I bor. Det gør det også lidt nemmere, hvis der nu er lidt stilhed, hvilket kan være meget naturligt, når det er første gang, man er selv med en.  Det kan også være, at der er nogle særlige ting, man kan lave i jeres by. Om det er at ro i både, stå på skøjter eller noget andet, så kan det måske også være sjovt at lave sammen. Hvad I kan snakke om afhænger også lidt af, hvor godt I kender hinanden og om I har noget tilfælles. Ellers kan du spørge ind til hans skole, familie, om han har et fritidsjob, om han har planer for ferien, eller hvis I har nogle bekendte, kan I snakke lidt om det. Og ellers kan I snakke om nogle mere generelle emner, som fylder. Det oplagte kan være Corona, og hvordan I har oplevet det. Det kan også være, hvis der er sket noget I den by, I bor i, eller et tv program, I måske begge ser.
Du spørger også om du skal sige, at du kan lide ham. Jeg synes, at du skal se situationen an ift. hvordan det går at være sammen, og hvordan han opfører sig overfor dig. Måske han selv siger noget, eller måske er der slet ikke stemning for at tale om jeres følelser. Det er svært at vide på forhånd. Og måske er det også fint at prøve at være selv sammen først. Måske det enten bekræfter dig i dine følelser for ham, eller måske er det slet ikke, som du havde regnet med. Så mit bedste råd er at se situationen i dag an.
Jeg håber, at I får en god dag sammen, og at det går godt. Jeg krydser i hvert fald fingre!
Mange hilsner
Laura