Alder

brevkassespørgsmål

Alder

brevkassespørgsmål af
Annabel
9 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej jeg lige fylde 9 og skal i 3 klasse men jeg går en klas om skal gå i 2 . nu men jeg går i 1 og skal i 2 jeg må godt vær her ind selv om jeg skal i 2 når jeg er bliv 9 Jeg kan ikke stave så godt i nu øver mig men hvad betyd grup chat og hvad er 1-1 chat

Svar:

Kære Annabel.

Cyberhus er for alle børn og unge mellem 9 og 23 år, så når du er 9 år, så er meget velkommen herinde, uanset hvilken klasse du går i. Og hvor er det flot, at du øver dig i at stave. Det er en bedste måde at blive bedre på, så bliv du endelig ved med at øve dig!

Vores 1-1 chat er en chat hvor du kan snakke med en af vores voksne rådgivere, og hvor det kun er dig og rådgiveren, der kan se hvad I skriver om. Du kan være helt anonym, hvilket betyder at vi hverken behøver at vide hvad dit navn er, hvor gammel du er og hvilket køn du har, men du kan også fortælle os det, hvis du gerne vil det. 1-1 chatten har åben mandag og onsdag fra 14-17 og tirsdag og torsdag fra 18-21. Nogle gange kan det være at der står at 1-1 chatten er optaget, og så er det fordi at alle rådgiverne allerede chatter med en, og når en af rådgiverne så afslutter en samtale, så vil der i stedet stå at chatten er åben. I 1-1 chatten er der ikke noget emne, og man må derfor snakke om lige det man gerne vil med rådgiveren.

I gruppechatten snakker man ikke bare sammen to mennesker, da der her er plads til 10 mennesker af gangen, typisk omkring 8-9 unge og enten 1-2 rådgivere, som så snakker sammen allesammen. Nogle gange er der temaer på, for eksempel forelskelse og andre gange er der åben chat, hvor det altså er mere frit, hvad man har lyst til at snakke om. Du kan se et program over de forskellige gruppechats her. Alle er velkomne i gruppechatten, selvom det tit er mange unge på omkring 15 år. Det kan godt gå lidt stærkt i gruppechatten nogle gange, og derfor er man også velkommen til bare at kigge på, hvis man hellere vil det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar og ellers må du jo gerne skrive her i brevkassen igen.

Mange hilsener

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål