Akavet!!!!! Men er håbløs Nymfoman!
brevkassespørgsmål af
Emma
20 år
Kære Cyberhus, Jeg har virkelig i lang tid overvejet at skrive ind til jer, så nu da jeg sidder sammen med min veninde, har hun skubbet mig lidt i bagen engang :) Mit dilemma ligger i at jeg er 20 år gammel, har en kæreste på 21! og vi er skide gode sammen, var holder 3 års dag her den 1 December, og skal en lille tur til Usa! men okay, det var jo så ikke dilemmaet, det kommer så her. jeg er håbløs, jeg har lyst til sex hele tiden, jeg har altid været sådan, og til at starte med, så troede jeg bare at det var en fase, men det stopper aldrig :'( Jeg kan nogle gange lokke kæresten (Vil selv) med på 5-7 gange om dagen, og det ved jeg jo godt, på ingen måde er normalt, så for det meste så ligger jeg op til det om morgenen og når vi går i seng. Men lysten er der konstant, så jeg onanere, eller jeg bruger en vibrator på klitten, det hjælper en smule, men det er virkelig nogle gange så slemt at jeg selv gør det i skoletiden, har ALTID! min vibrator på mig. Min kæreste synes bare at jeg er latterlig sød, at jeg har det sådan, men det er virkelig på ingen måde sjovt. Jeg var skide tæt på at være ham utro sidste weekend. Det var til en fest, hvor at han var gået kold, og jeg var fuld, og på godt dansk, skide liderlig, der sad en knægt og puffede lidt til mig, spurgte om jeg skulle med ud i gården og ha en smøg, og mere tænkte jeg sku egentlig ikke mere over det, så jeg luntede bare med, og han rev mig så op af væggen og begyndte at kysse mig, og jeg var så tæt på at kysse igen, men så kom samvittigheden. Men min krop var hungrende. har snakket med læge, han mener at jeg selv skal lærer at kontrolerer det, men ærlig talt. (DET KAN JEG IKKE)! En sidste ting er at, jeg kunne vanvittigt godt tænke mig at prøve en trekant, men er det så normalt, når man er i forhold??????? for tør ikke at sige det til kæresten, hvis det er en nymfe ting... mvh Emma

Svar:
Kære Emma.
Først vil jeg sige, at det er rigtig flot, at du har fundet mod til at skrive ind til os her i brevkassen, da det lyder til, at din store sexlyst er noget, der fylder meget for dig. Det kan være meget rart at vende det, der fylder for en med nogen, som ikke kender en, så jeg håber, at du kan bruge mine tanker om dit brev.
Det er vigtigt for mig at understrege, at det er meget naturligt og menneskeligt at have seksuelle lyster og drifter. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvor store ens seksuelle behov er, men det er meget naturligt og almindeligt at have. Du beskriver dig selv som nymfoman, men det kan være en lidt vanskelig betegnelse at bruge, fordi det egentlig ikke er en diagnose. Det er tidligere blevet brugt som en lettere gammeldags opfattelse af kvinder med en "sygelig øget kønsdrift". Men selvom du måske har større seksuelle behov end andre kvinder, så er det ikke ensbetydende med, at det er sygeligt eller unormalt. Det er bare sådan dine behov er. Årsagen til, at man kan have et stort seksuelt behov kan nemlig bare skyldes ren biologi - altså at det bare er sådan din krop og sind hænger sammen. Men et stort seksuelt behov kan også hænge sammen med noget psykisk uforløst, som ensomhed, oplevelser i barndommen, sorg, vrede osv. Og de følelser kan overføres ved et stort behov eller afhængighed af sex. Hvis du tænker, at der kan ligge noget uforløst bag dine seksuelle behov, eller hvis du oplever, at dine seksuelle behov er noget, du lider under, fx hvis det ødelægger dit forhold til din kæreste, eller du føler dig hæmmet af det i din hverdag, så vil jeg anbefale dig at prøve at snakke med din læge igen, som måske kan henvise dig videre til en psykolog. Det vil nemlig være vigtigt at få afklaret, hvad det er der ligger bag eller hvordan du kan lære at kontrollere det, så det ikke går udover dig eller dit forhold. Men som sagt, så kan det også skyldes et rent menneskeligt behov uden at der ligger mere bag, og så skal du altså ikke være bekymret, hvis det ikke går udover din hverdag på en måde, som hæmmer dig.
Du spørger også til, om det er normalt at have lyst til at have en trekant, når man er i et forhold. Jeg kan berolige dig med, at det er helt normalt at have forskellige lyster og fantasier,  og der er også mange andre, der fantaserer om at have en trekant. Så som udgangspunkt tænker jeg ikke, der er noget unormalt ved at du har lyst til det. Men det kan måske være meget godt, hvis du prøver at tænke over, om du har lyst til at have en trekant, fordi du gerne vil være sammen med andre end din kæreste, eller om det er noget, du har lyst til at prøve med din kæreste. Hvis det er fordi du gerne vil prøve det med din kæreste, så kan du måske få det sagt ved at spørge ham lidt ind til hans seksuelle fantasier, og når/hvis han spørger dig om dine, så kan du nævne det og spørge, hvad han tænker om det. Jeg ved godt, at det kan være svært at få sagt, men hvis I i forvejen har en snak om seksuelle lyster og fantasier, så kan det måske være nemmere at få sagt.
Hvis du har lyst til at have en trekant, fordi du gerne vil være sammen med andre end din kæreste, så tror jeg, at du skal overveje, om dine seksuelle behov går udover jeres forhold. For det lyder til, at du er meget glad for din kæreste og gerne vil være sammen med ham, og ikke ønsker at være ham utro. Og så kan det være, at du har brug for noget hjælp af fx en psykolog til at håndtere dine behov, så det ikke går udover jeres forhold eller dig selv for den sags skyld.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Og husk, at selvom du føler, at dine seksuelle behov er unormale, men hvis det ikke er noget, der påvirker din hverdag eller forhold til din kæreste negativt, så nyd din seksualitet - både med dig selv og med din kæreste. Det kan være fantastisk at kunne mærke sine seksuelle behov og lyster, og have mulighed for at udleve dem med en, man holder af :-)
Mange hilsner Pernille