AI image generator
brevkassespørgsmål af
M
21 år
Hej! Jeg var for ca. 3 år siden inde på forskellige AI image generator sider, det var lidt før det blev meget populært. Jeg oplevede dengang, at de generatorer jeg brugte dengang var 1000 gange bedre end de er nu. Dengang lavede de nærmest altid præcis hvad jeg havde i tankerne. Nu er der en masse restriktioner, også alt for mange, hvis i spørger mig. Jeg kan fx ikke engang skrive "curvy" hvis jeg vil lave en kvinde med kurver, hvilket jeg på ingen måde kan se skulle krænke nogen, tværtimod synes jeg det er fucked at den kun vil lave tynde piger - er vi ikke kommet væk fra netop det her i 2024??? Anyways, jeg synes at de AI generatorer jeg kan finde nu om dage er meget værre end de var før de blev populære. Jeg leder derfor efter en god en (meget intelligent og uden så latterlige restriktioner) som kan lave hvad man har lyst til. Og nej, det er ikke fordi jeg vil lave porno, men jeg oplever bare gang på gang at selv uskyldige ord bliver censureret/gør så man ikke kan lave billedet, fordi computeren finder det krænkende... Findes der en, jeg vil endda gerne betale lidt for det, som ikke er så 'sart'? Jeg oplever desuden også at kvaliteten generelt er blevet meget værre, altså at 'computeren er blevet dummere' end den var for nogle år siden, før alle brugte det... Venlig hilsen M

Svar:
Hej M.
Jeg kan godt følge, at det må være frustrerende, at alle de filtre, der er på sider, du bruger, vanskeliggør den kreative frihed, og forhindrer et godt resultat. Selvom det er frustrerende, så er der desværre nogle mennesker, der bruger disse sider til at producere grænseoverskridende materialer, så de forskellige firmaer, der står bag disse sider er nødt til at have en del filtre og restriktioner for at forebygge dette. Det kan derfor være en fordel at vælge en betalingsside, da man må antage, at betalingen gør, at der er flere muligheder, som dermed giver en højere kvalitet.
Vi kan desværre ikke anbefale konkrete sider. Men måske du kan prøve at forhøre dig i specialiserede fora med andre, der har samme interesse eller viden inden for området?
Ift. det du oplever med, at det er udfordrende at lave billeder med forskellige kropstyper, så lyder det problematisk, at man kun kan lave billede med slanke kvinder. Har du mon prøvet med andre formuleringer? Forhåbentlig kan det hjælpe med alternative formuleringer.
Jeg håber, at du finder en god side at lave de billeder, du ønsker.
Mange hilsner
Pernille