Aften

brevkassespørgsmål

Aften

brevkassespørgsmål af
Muhammad
18 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Er det ulovligt at gå ind på en skole. den er åben, men der ikke nogen voksne/arbejdere der inde? Du ødelægger ikke noget, men er der bare.

Svar:

Hej med dig

Hvis skolen er åben og du har en grund til at være der, så er det som udgangspunkt ikke ulovligt. Men jeg bliver nysgerrig på hvorfor du gerne vil ind på skolen? Er det en skole som du går på? Eller er det bare en tilfældig skole? Hvis det er det sidste, og du altså ikke har en grund til at være der, så synes jeg at du skal lade være med at gå derind, også selvom du ikke ødelægger noget. Hvis det er en skole du går på, og du har en grund til at være der (og den er åben), så tænker jeg ikke at det er et problem at du går derind.

Så det handler altså om dit formål med at gå ind på skolen, og det skriver du desværre ikke så meget om. Hvis du stadig er i tvivl, så vil jeg anbefale dig at ringe til skolen direkte og spørge dem. De kan helt sikkert svare bedre på dit spørgsmål end jeg kan.

Du skal også være opmærksom på at der kan være andre regler på nuværende tidspunkt pga. corona. Rigtig mange skoler har meldt ud at man ikke må komme på skolen, medmindre man har en helt konkret grund til det (f.eks. er inviteret til et møde). Så hvis du altså ikke har en grund til at gå ind på skolen, så er det bedre at holde sig væk, og finde et andet sted at hænge ud.

Venlig hilsen

Camilla