12 årig dreng Søger spørgsmål om 9 årig pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg har en ven (Nær) på 9 år (Pige) Og jeg er "Into her" og jeg ville godt spørge om nogle tips på hvordan jeg kan få "Migselv" til at spørge om vi skal være kærester, Og ville godt have tips Om det. Tak :)

Svar:
Hej dig,
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, at det kan være en svær ting, at spørger om. Det er der rigtig mange, som synes kan være svært og nogle synes måske det kan være pinligt. Jeg kan heldigvis forsikre dig om, at det alt sammen er helt normalt. Det skyldes for, at det kan være enormt sårbart, fordi man ikke ved, hvordan den anden person har det og eller hvordan beskeden vil blive modtaget. Det er aldrig sjovt at få en afvisning og især ikke, når man lige har fortalt at man synes personen er rigtig sød og man godt kan lide dem.
Desværre findes der ingen nem måde, at sige det på, men det kan for nogen blive nemmere med tiden, når man har prøvet det flere gange og opdager, at på trods af en afvisning, så går livet videre og man vil komme til, at måde en pige eller dreng, som man synes er sød. Ja jeg ved godt, at det er nemmere sagt end gjort, men den er gid nok.
Men hvordan spørger man så om, personen vil være ens kæreste? Der er mange måde, hvorpå man spørger på, fælles for dem er, at der ikke er nogen ”let” måde at gøre det på og at det kræver at du tør at tage en chance (som er det der kan være rigtig svært for mange). Nogle vælger, at sende et kærestebrev, mens andre for deres venner til, at spørge personen for dem. Det kan for nogle virke nemmere og knap så pinligt. Hvis du ikke er til nogle af disse måder, kan du selvfølgelig også selv spørger personen. Fordelen her er, at du vil få et direkte svar. Men det er også den, som mange synes kan være rigtig svær. I sidste ende, er det kun dig, som ved hvilken måde du har det bedst med og det er den måde du skal vælge.
Jeg kan desværre ikke komme med nogle garantier på, hvilken svar du vil få på spørgsmålet. Hende du godt kan lide, er 9 år og derfor er der også den risiko, at hun slet ikke har tænkt disse tanker om at være kærester som du har.
Der er en alders forskel på 3 år mellem jer. Det kan godt betyde meget for, hvordan i hver især tænker og føler. Den måde hun tænker man er kærester på, når man er 9 år, er nødvendigvis ikke den samme måde du tænker man er kærester på. Det er vigtigt, at du har det med i dine overvejelser ellers har jeg ikke andet, at sige end al held og lykke med kærligheden.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh. Anja