ørevoks

brevkassespørgsmål

ørevoks

brevkassespørgsmål af
.
15 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

hej

jeg havde time idag da jeg pludselig kan mærke noget i mit øre. Der falder en stor rund sort klump ørevoks ud. Først troede jeg at det var gummi men det var ørevoks. Ved i om det et normalt eller om jeg skal til læge? Har aldrig oplevet noget som det her..

Svar:

Hej,

Det lyder også underligt - men det lyder ikke som noget farligt. Dog vil jeg alligevel anbefale at du tager forbi din læge og får kigget på ørene. Hvis man har meget ørevoks - og det lyder det til at du alligevel har - så kan det også nedsætte høresansen.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge vatpinde til at rense ørene, da det nogle gange får skubbet ørevoksen længere ind.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål