Holder i ørene
brevkassespørgsmål af
Agnes
13 år
Hej cyberhus
jeg vil gerne have flere holder i ørene ( har allerede 2 i vært øre), men min mor siger hele tiden nej, det er skadeligt for dig, men det er jeg lige glad med.
Rigtig mange af mine venner må gerne få flere holder.
håber i kan hjælpe mig

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan forstå, at du godt kunne tænke dig flere huller i ørerne og at du ikke oplever så meget opbakning fra din mor til det.
Det er selvfølgelig dine forældre, der har den endelige beslutning indtil du er 18 år, men det lyder også som om, at de er rimeligt samarbejdsvillige, siden du allerede nu har 2 huller i hvert øre.
Det er selvfølgelig helt i orden, at du synes det er flot at have mange huller i ørerne, men jeg må også være ærlig og sige, at jeg har set nogle lidt slemme infektioner, specielt når man kommer længere op mod den mere hårde/bruskede del af øret. Så det skal man i hvert fald være klar over.. Og det kan også være en grund til, at din mor siger nej, da hun gerne vil passe på dig.
Jeg håber under alle omstændigheder dig og din mor/forædre finder et kompromis, som I begge synes er ok, og at du undgår infektioner og lignende i ørerne.
Med venlig hilsen
Morten