Øm bagdel
brevkassespørgsmål af
Dennis
15 år
Jeg er en ung gut på 15 der er kommet frem til jeg er til samme køn. Jeg har en kæreste på 21 og han er den "aktive" i forholdet og jeg har primært suttet ham, men i går ville han gerne prøve analsex og jeg har udsat det længe men tænkte det var på tide da jeg gerne vil gøre ham glad. Fuldte en guide på nettet der viste mig hvordan man gjorde sig "ren" og det gik sådan set godt indtil han skulle have den ind, han smurte mig på hullet og stak den ind, det gjorde mega ondt men havde set det ville det i starten og han prøvede at være meget forsigtig og lidt efter mente han jeg var klar og satte op for tempo og dybde, jeg stak hoved i puden og bare lå der til han var færdig, han kom oppe i mig og jeg tror han lod sig rive lidt med for han kom over og stak den i munden på mig bagefter. Ved godt det var ret grafisk sat op men det leder lidt til mine spørgsmål. 1. Vil jeg med tiden vænne mig til hans størrelse (21 cm og ret tyk) 2. Er det normalt man har svært ved at sidde ned dagen efter 3. Er vant til at sluge men er der noget jeg skal være forsigtig med når det er med analsex Hvad kan hjælpe os i fremtiden, tænker ikke det er normalt man ikke kan sidde ordenligt i 2 dage bare fordi man har sex

Svar:
Kære dig.
Tusind tak for dit spørgsmål og fordi du skriver ind til os. Det er modigt af dig at skrive ind og især modigt af dig at være så åben i din beskrivelse. Du behøver ikke at være "ked af" at det, som du beskriver det, er sat "grafisk op", for det giver også mig nogle flere informationer om din situation og på den måde har jeg også bedre mulighed for at sætte mig ind i din situation.
Ift. dine spørgsmål, så vil jeg svare på dem i punktvis herunder:
1. SPØRGSMÅL (Vil jeg med tiden vænne mig til hans størrelse (21 cm og ret tyk)?)
Jeg kan ikke præcist sige, om du kommer til at vænne dig til din kærestes størrelse eller hvornår du kommer til at vænne dig til den, fordi det er forskelligt fra person til person. Når det er sagt, så kunne jeg forestille mig, at du vil få en anden oplevelse af samleje og analsex med din kæreste, når du også føler dig bedre tilpas i situationen og når du er afslappet. En vigtig ting omkring sex er tålmodighed. Både overfor dig selv, for processen og for din partner. Når man er 100 procent klar, har lyst og er rolig i situationen, bliver oplevelsen også meget bedre. Giver det mening?
Når jeg læser din besked, lyder det til, at du har haft en lidt træls oplevelse med det at have analsex. Denne "følelse" får jeg, fordi:
- Du skriver, at "han er den aktive i forholdet."
- Du skriver, at du "tænkte, at det var på tide, da jeg gerne vil gøre ham glad."
-  Du har haft ondt efterfølgende og
- At du har udsat analsex i lang tid.
Når jeg læser din besked, får jeg derfor følelsen af, at du måske ikke har været helt klar til at have analsex, men at du måske mest har gjort det for din kærestes skyld. Er det rigtigt forstået? Uanset hvilken seksuel relation, man er i og hvem man er sammen med, så er det vigtigt, at man tager tingene i et tempo, som man føler, at man kan være i og at man ikke føler sig presset til at gøre noget, som man ikke er klar til. Mon I har haft en dialog omkring analsex? Mon du har forklaret din kæreste, hvordan du har det med det og hvordan du følte det mens I havde sex, før og efter? Jeg kan læse mig frem til, at din kæreste er 21 år gammel og du er 15 år. Mon din kæreste har været sammen med andre før dig og derfor er erfaren? Mon din kæreste er den første, som du er sammen med? Jeg kan godt forstå, at du gerne vil gøre din kæreste glad og at du måske også ønsker at tage jeres sexliv til det "næste stadie." Det er dejligt at kunne glæde dem, man holder af. Der er på den anden side heller ikke nogen skam i at snakke med din kæreste om, hvad du kan lide, hvad du ikke kan lide og hvad du ikke føler dig klar til. Grunden til at jeg nævner det er, at sex kan gøre rigtig ondt, hvis det er første gang, men det kan også gøre ondt, hvis man ikke er afslappet i situationen og man er anspændt. I din besked skriver du, at: "Jeg stak hoved i puden og bare lå der til han var færdig." Den linje forstår jeg sådan, at du ikke nød jeres samleje. Er det mon rigtig forstået eller misforstår jeg din oplevelse?
2. og 3. SPØRGSMÅL:
Dine spørgsmål omhandlende hvor lang tid, man har smerte efter analsex og hvilke ting, man skal være opmærksom på ift. at sluge, har jeg svært ved at give et nøjagtigt svar på. Oplevelsen af at have smerter efter analsex kan variere fra person til person, ligesom varigheden af smerter afhænger af, hvem man er. Jeg kan anbefale dig (og din kæreste) at kigge på Sexlinjens side omkring analsex (https://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/analsex.aspx). Det arbejder specifikt med emnet og har nogle anbefalinger, som du måske kan bruge - også fremadrettet.
Jeg er glad for at høre, at du og din kæreste har forberedt jer så godt, I kunne med at se YouTube-videoer omkring hygiejne osv. ift. analsex. Det er dejligt at høre, at I kan gøre det sammen og at din kæreste har forsøgt at være med til at give dig en god så god oplevelse som muligt. Jeg håber, at rådene her kan være med til at give dig noget  ro og at det er noget, du kan bruge.
Med venlig hilsen
Malou