lattergas
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
min ven har spurgt om jeg vil prøve lattergas og på en måde vil jeg godt men jeg er også lidt bange for om der kan ske noget. er det rigtig at det er farlig og hvad sker der hvis man bliver taget med det.

Svar:
Hej Dreng på 14 år.
Tak for dit brev.
Først vil jeg rose dig for, at du i første omgang har sagt fra overfor, at prøve lattergas.
Det er ulovligt at købe lattergas, når man er under 18 år. Hvis man bliver taget med lattergas, vil politiet kontakte dine forældre og de sociale myndigheder. Du spørger om det kan være farligt, at tage lattergas og det kan det. Det er farligt. Spørgsmålet til hvad der sker, når man tager det- ja man kan bliver svimmel, det handler om, at kroppen ikke får nok ilt. Der er også en risiko for, at blive forgiftet og du kan, rent ud sagt, blive dummere. Du er 14 år og jeg tror på, at du kan finde på andre gode og kloge ting du og din ven kan have det sjovt med.
Fedt du skrev og endnu mere fedt, at du tør og kan sige fra overfor tilbud som lattergas.
High five til dig seje dreng!
Endelig skriv igen hvis du mangler svar på flere ting.