Praktik?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er rigtig træt af at gå i skole og har hørt at der nu er mange virksomheder i Tønder der åbner op for at vi unge kan komme i praktik. Det vli jeg rigtig gerne men min lærer siger at det ikke er muligt og at jeg er nødt til at gøre 9. klasse færdig. Kan det være rigtigt? Jeg vil så gerne noget andet end skolen og tror at jeg brænder sammen hvis jeg skal fortsætte frem til sommer. Der er så meget andet til livet end skole og jeg elsker bare at være tilstede her og nu og gøre noget for andre. Er god til så meget, bare ikke skolearbejde. Har I måske nogle råd til mig?

Svar:
Hej med dig.
Åh ja det kan godt være en rigtig træls omgang med skole. Men i Danmark har man 9 års skolepligt. Det er derfor at din klasselærer siger, at du skal gør skolen færdig. Kan du fylde din tilværelse op med andre gode ting, så du ikke brænder sammen??? har du nogle god venner du kan snakke med, eller måske en voksen som du har en god relation til??? Jeg er sikke på at du er god til rigtig mange ting. Heldigvis kan vi alle noget forskelligt!!!
Håber det var svar nok, ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
Mvh. Merete