Min far drikker!
brevkassespørgsmål af
pigerne
14 år
Hej, Mig og min søster oplever at min far drikker meget, og det påvirker vores familie. Han kommer tit hjem fuld, og det gør både mig og min søster bange. Jeg føler mig usikker på, hvordan jeg skal håndtere det og vil gerne have nogle råd til hvordan vi kan tackle det som familie. Har I nogle forslag eller tilbud, der kan hjælpe os? Min mor bor ikke hos os. Tak på forhånd!

Svar:
Hej Piger
Det er godt nok en meget vanskelig situation at være i og jeg kan godt forstå i er bange og bekymret. Men I har flere muligheder for at få hjælp. I kan henvende jer til en lærer og bed om hjælp eller komunnen. Det vigtigst er at I ikke står selv med det. Der er også den mulighed at I taler med jeres far om, at det gør jer både bange og ked af det når han kommer fuld hjem. Det er straks en mere vanskelig opgave, fordi man ofte kan være bekymret for hvordan han vil tage det. Det er også den mulighed at I kan komme ned til os på Rådgivningscenter Tønder og tage en snak med os hvordan vi måske evt. kan hjælpe jer. Mit direkte mobil nr. er 20297256. Tager jeg den ikke med det samme så læg en besked så ringer jeg tilbage. I er også velkommen til at skrive herind igen. Håber det var en smule hjælp til at komme lidt videre. De bedste hilsner Merete