Skanderborg ungdomsskole
brevkassespørgsmål af
Sara
14 år
I har skrevet til en pige om Skanderborg ungdomsskole på Finlandsvej 5. Jeg vil gerne komme der, men synes det er lidt akavet at komme der alene. Kender ikke nogen af gå med. Hvordan gør man når man starter? En anden ting er at jeg ikke er særlig dygtig til nogen af de ting som man kan gå til f.eks. musik, tegning og sådan noget. Kan jeg så godt være med?

Svar:
Hej Sara.
Tak for dit brev i brevkassen.
Der er åbnet på Finlandsvej mandag til torsdag indtil kl 21.00. Der er voksne tilstede hver aften og de er alle gode til at tage imod nye. Jeg vil anbefalde, at du kommer derned når et værksted du synes lyder spændende åbner og hive fat i en voksen. Så kan du fortælle ham eller hende at du er ny og du er lidt usikker på hvordan, det her sted er. Så vil hun eller han hjælpe dig med at komme igang og du kan "læne" dig lidt op af de voksne i starten, indtil du lærer nogle af de andre unge at kende. Hvis du er lidt nervørs for at komme alene, kan du evt. tage en veninde med.
Alle de ting man kan gå til, er på et niveau så også nye kan prøve nogle forskellige ting. Så du kan sagtens følge med, selvom det er ting, du ikke har prøvet før.
Håber du kan bruge svaret.
Med venlig hilsen
Jesper fra DMK Skanderborg