Hjælp til mig og min familie?
brevkassespørgsmål af
Maya
16 år
Mit navn er Maya, og jeg er 16 år. Jeg har svært ved at gå i skole for tiden, fordi vi har det ikke så godt derhjemme. Jeg har brug for hjælp til at håndtere situationen, både for min egen skyld og for min families. Jeg vil rigtig gerne have hjælp, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal begynde, og jeg synes, det er svært at række ud. Kan I hjælpe mig med at finde en vej frem og med at få den støtte, jeg og min familie har brug for? Tror ikke mine forældre kan se behovet, men det kan jeg. Derfor bliver det endnu sværere.

Svar:
Hej Maya.
Først så vil jeg starte med at rose dig for at række ud. Det er ikke altid nemt at gøre, når det er svært derhjemme.
Vi vil foreslå dig at tage kontakt til ungevejen, da vi tror at det er godt sted at starte, hvis man oplever at have brug for hjælp som ung. Ungevejen er et gratis tilbud til unge, og man kan tage kontakt uden forældre samtykke når man er over 15. Der er flere unge der oplever det samme som dig. Ungevejens medarbejder er klædt godt på til at hjælpe unge der oplever forskellige problematikker i livet.
Hos Ungevejen er det muligt at komme alene eller sammen med en ven eller veninde hvis man har brug til det.
https://www.skanderborg.dk/borger/familie-boern-og-unge/ungevejen/ungeve...
"Hvordan henvender man sig til Ungevejen?
Du kan for eksempel henvende dig til din lærer, og få hjælp til at kontakte Ungevejen. Du kan også selv henvende dig i den åbne, anonyme rådgivning
tirsdage fra 08:30-10:30 på Gyvelhøjskolen, Røddikvej 20 i Galten
eller
onsdage mellem 8.30-11.30, på Niels Ebbesen Skolen, Højvangens Torv 4, 8660 Skanderborg.
Du er også velkommen til at ringe til os på 20489637, sende os en mail på ungevejen@skanderborg.dk eller find os på Instagram: https://www.instagram.com/ungevejenskanderborg/".
Tak fordi du rækker ud og spørger efter hjælp.
Vi håber at du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at spørge igen.