Har ikke råd til efterskole
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg vil gerne på efterskole næste år for tingene er ret pressede hjemme. Men min mor har overhovedet ingen penge så hun har bare sagt nej. Kan kommunen betale eller sådan noget? Den triste

Svar:
Hej pige
Tak for dit spørgsmål og det er garanteret et mange unge har stillet sig selv.
Skanderborg kommune giver desværre ikke tilskud til efterskoleophold, men kunne godt være lidt nysgerrig på hvad du mener når du skriver "at tingene er ret pressede hjemme".?
Det er ikke altid problemerne forsvinder når man tager på efterskole, så løsningen kunne måske være at du fik noget hjælp til at tingene derhjemme ikke er så pressede. En mulighed kunne være at snakke med en voksen du er tryg ved f.eks en anden voksen i din familie, en lærer eller pædagog, en god venindes forældre eller andre der giver mening for dig. Det er vigtig du får snakket med nogen om det, så du kan få noget hjælp.
En anden mulighed er, at vi har en chatrådgivning og smsrådgivning anonymt her i Skanderborg, hvor du rigtig gerne må skrive, så vil vi prøve at hjælpe dig. Chat her
Håber du kan bruge svaret og du finder en løsning.
Med venlig hilsen
Bianca fra DMK