Evt børnelokker
brevkassespørgsmål af
Jonas
13 år
Hey. Som en dreng på 13 i puberteten har jeg skrevet med en "pige" som der tilføjede mig. Og sagde at hun ville sende et røvbillede. "hun" sendte aldrig og sagde at det var en mand. Manden skrev om at vi ikke kunne mødes, og sagde at jeg var sød. Han hved hvilken skole jeg går på. Jeg er bange for at han opsøger mig. Hvad skal jeg gøre. Ps han har en søn der hedder Filip sagde han........ hjælp

Svar:
Hej Jonas
Rigtig godt spørgsmål fint du skriver det her i brevkassen.
Vi kan råde dig til flere ting. Du skal ikke mødes med ham, da vi ikke kan vide hvad han har af hensigter. Godt du er opmærksom på hvem du møder online, da man ikke altid kan stole på folk man ikke har mødt. Man ved aldrig om de nu også er den person de udgiver sig for at være.
1. Du skal stoppe alt kontakt med ham ved enten at skrive det til ham eller helt blokere ham.
2. Hvis han skriver til dig på sms, kan du anmelde det til politiet og fortælle hvad du har oplevet og samtidig kan du måske også hjælpe andre i samme situation.
3. Hvis du oplever det igen eller vil læse mere om det, er der en masse god information på redbarnet.dk/slettet
Håber dette er svar på dit spørgsmål ellers er du velkommen til at skrive igen eller på vores chat, der er åben hver mandag kl. 17.30-20.30.
Med venlig hilsen
Bianca fra DMK