Min lillesøster har brug for hjælp
brevkassespørgsmål af
Klara
21 år
Min lillesøster har stærkt brug for en psykolog, hun er henvist - men det er sat på pause pga corona. Hendes situation er stærkt forværret og hun kan hverken med min mor, så hun bor pt hos min far - som hun slet ikke kan med. Jeg er stærkt bekymret fordi hun har store problemer - jeg er ikke tæt med hende heller, så hun stoler ikke på mig. Hvad kan jeg dog gøre? hvem kan jeg kontakte ift psykolog når det er stærkt bekymrende?

Svar:
Hej med dig..
Det lyder rigtig træls med din søster.. jeg kan godt forstå du er bekymret, du skriver at din søster er henvist til en psykolog men at det er sat på "hold" i disse Coronatider,så må hun være inde i "systemet",  måske du kan få dine forældre til at kontakte den læge eller sagsbehandler der har henvist hende til psykolog?
Jeg tænker det er vigtigt at du ikke står alene med det, hvis du ikke mener du kan få hjælp af dine forældre kan du også tage kontakt til kommunens socialafdeling og få mere at vide, det er vigtigt at du får overdraget din bekymring til nogen der kan tage et ansvar så du ikke føler du står med det hele.
Jeg håber du kan komme videre med det.