Har ikke haft sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej
jeg er en fyr på 21 år og har stadig ikke haft sex eller haft kysset med en pige det jo ikke fordi jeg ikke har lysten for den har jeg helt bestemt men jeg ved bare snart ikke hvad jeg skal gøre tænker nok en del over det synes nok også lidt det er et tabu for mig men jeg møder heller aldrig rigtigt nogen piger men er også meget den stille type er nok bare begyndt at tænke sker det aldrig for mig

Svar:
Hej
Jeg kan godt forstå, at det er et emne som kan fylde for dig. Særligt som ung kan vores nesgerrighed omkring seksualitet begynde at spirre. Og det er rart at kunne udforske feltet med andre. Så når det ikke er kommet af sig selv endnu, så er det så fint at du selv tager et større initiativ. Godt for dig.
Taget din alder i betragtning, og din beskrivelse omkring at du sjældent møder piger, så tænker jeg på dine muligheder via dating. Også i denne tid hvor vi ikke rigtig må mødes med folk udenfor vores bobbel. Det kan være, at du tænker det er en kliche med online dating. Men der er faktisk mange som er glade for at kunne komme i kontakt med andre, som de ellers nok ikke vil have mødt. Se det som en platform til at møde andre. That's it.
Der er forskellige apps - nogle hvor der er større eller mindre fokus på sex. Det kan måske være en idé for dig, at du starter ud med at opbygge en relation til nogle fremfor et engangs-knald. Det kan nemlig efterlade én med lidt en flad fornemmelse, da der ikke er andet at hænge oplevelsen op på. Det kan samtidig også være lidt grænseoverskridende, at være intim sammen med andre man ikke kender. Andre nyder det, da man dermed ikke har nogel forpligtigelser. Mærk efter hvad der er rigitgt for dig.
Hvis du har en profil på Face Book, så er der ofte nogle lokale grupper for singler. Det er også et godt sted, at møde ny folk i ens lokalområde. Du kan gå klassisk tilværks, og finde en sød pige der og invitere på en gåtur ved søerne. Romantisk og enkelt - og uforpligtende hvis kemien mellem jer ikke spiller.
Har du ikke lyst til dating på denne direkte måde, så kan det være en idé at du engagerer dig i en hobby. Det at have en fælles interesse for noget sammen, kan gør det lettere at skabe kontakt. - Så er du til brætspil kan et besøg i foreningen Avalon  som holder til i Lunden (https://avalon.danskforum.net/) måske være noget for dig. Her kommer der også nogle søde piger. Andre aktiviteter som sport eller vandreture er også en god måde, at komme i kontakt med andre på. Alternativt er der måske nogle muligheder på dit uddannelsessted eller din arbejdsplads? her kan en fredagsbar eller firmafest være en mulighed for at mødes i uformelle rammer.
Det kan være en overvindelse, at tage kontaken selv. Se det som en mulighed for, at du gør noget godt for dig selv. Tag det som en naturlig del af din udvikling. Der er mange andre unge som dig, der først er seksuelt aktive med andre i starten af 20'erne. Det er in i nogle kredse, at man gemmer den første gang til en særlig person. Så jeg håber at du tager greb om det, og ikke lader dig holde tilbage af frygten for, at alle andre har en masse erfaring; for det er langt fra alle som har en masse erfaring med sex og nærhed med andre på din alder.
Hold fast i at gøre det som føles rigtigt for dig, og prøv dig lidt frem. Følg din mavefornemmelse og åben dig for nye bekendskaber.
Der er mange piger, som er glad for den stille type. Så det skal nok lykkedes dig at møde en sød pige, som du kan være sammen med - også seksuelt.
Held og lykke til herfra