Jeg rådner væk
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Jeg er kronisk syg hvilket har gjort at jeg blev smit ud fra min efterskole og måtte droppe min uddannelse. nu sidder jeg bare i min lejlighed dag ud og dag ind og venter på at dagen slutter. Når jeg har hash er det ikke så slemt for så kan jeg ryge dagen væk men nu har jeg ikke noget og jeg ved ikke hvor meget mere jeg kan klare det. Jeg har ingen motivation eller plan for mit liv. Jeg tror bare jeg tager mit eget liv når jeg ikke kan holde det ud mere.

Svar:
Hej
Hvor er jeg glad for at du skriver til os. Det lyder til, at det på mange måder er et svært sted du er i livet lige nu. En kronisk sygdom, som har spændt ben for dig i de ting du gerne ville med livet. Uddannelse er droppet. Så lige nu er tiden uendelig lang og tankerne mange.
Du skriver ikke hvor lang tid du har røget hash, det kan jeg alligevel godt være nysgerrig på. Nogle unge bruger det som en løsning her og nu, men det virker desværre modsat på den lange bane.
Jeg vil meget gerne tilbyde dig at vi kan mødes, og tage en snak om de frustrationer du går, med og de drømme du måske kunne have. Samtalen vil til en start være anonym.
En anden mulighed er at kikke på www.livslinien.dk. her er der andre der skriver omkring det at have ondt i livet.
Mvh Løkke.
2035 1286