Overvejer at droppe ud
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, Jeg har aldrig været så glad for at gå i skole, men jeg går på en ungdomsuddannelse fordi jeg føler det er den eneste rigtige retning at gå, for at få et godt job og en god fremtid, men jeg føler bare slet ikke det er noget for mig, og er nået så langt ud af det virkelig går mig på og jeg overvejer at droppe ud. Føler ikke for fagene og synes det hele er ved at være træls, men aner ikke hvem jeg skal snakke med for at få noget rådgivning til hvilke muligheder jeg har, som ikke indebærer en ungdomsuddannelse. Jeg har brug for rådgivning til hvad jeg skal gøre hvis jeg dropper ud, hvilke muligheder jeg har, og hvilke krav der stilles til mig hvis jeg ikke går i skole.

Svar:
Hej
ja, det kan være svært når man af mange grunde får startet noget op, men lige meget hvor meget man prøver bare ikke følelse rigitgt. Det lydr til at du på den lange bane i livet drømmer om et godt job og en god fremtid, men der hen til er der mange veje og et er sikkeret, det skal gøre dig glad, måske ikke hver dag men det meste af tiden. vi kan alle have øv dage men de må og skal ikke fylde for meget.
Usikkerhed om fremtiden, kan få os til at blive i noget som ikke er godt for os.
Det du kan gøre er at tage en snak med en studievejelder på den uddannelse du er igang med. Du kan også kontakte ungeguide. Her kan de fortælle  om andre muligheder, både i forhold til uddannelse, job og fremtiden. Hvis det er muligt for dig, kan du tage en forældre med til den snak. sådan at de kan bakke dig op i din beslutning og at I er flere til at lytte og snakke om de forskellige muligheder bagefter.
jeg vil ønske dig alt held og lykke med fremtiden og stærkt af dig at d mærker efter hvad der er rigtigt for dig at gøre.
de bedste hilser
Løkke