Anderledes ung
brevkassespørgsmål af
Jesus
16 år
Jeg er anderledes fordi jeg ikke har et behov for de samme sociale relationer som andre og andre har svært ved at forstå det, hvordan for jeg andre til at forstå det. Mange tak

Svar:
Hej
hvor er det godt, at du deler det her. Jeg tror der er flere end du tror der kan genkende noget af det som du beskriver og det er er helt okay at have et andet behov for sociale relationer end mange andre – vi mennesker er forskellige, og der er ikke én rigtig måde at være social på. Det kan dog være svært, når andre ikke forstår det.
hvis dr er nogen du gerne vil have forstår det kan du forklare det enkelt ved at sige “Jeg har det bedst, når jeg har lidt mere tid for mig selv. Det betyder ikke, at jeg ikke kan lide jer – jeg har bare brug for at lade op på min egen måde.Det hjælper andre med at forstå, at det handler om dit behov, ikke om dem. Det kan også være at du bliver træt efter sociale aktiviteter og at pausen gør dig gladere og mere til stede. Vigtiges at der ok at være anderledes og stå ved det, det er en stor styrke at kende og mærke sine egen behov.
Alt held og lykke til dig
Løkke