usikker i omklædningen
brevkassespørgsmål af
yad
16 år
Hej jeg er en pige på 16 jeg går i 9 klasse og min skole har den regel at man skal gå i bad efter idræt og jeg føler mig usikker fordi at de andre i klassen står med deres telefoner og det syntes jeg er meget ubehøvlet da vi andre skifter tøj og man ved jo ikke om de andre måske kunne finde på at tage et billede af mig imens jeg måske var nøgen men det er ikke fordi det nogen sinde er sket for men det er stadigvæk ubehageligt at det kunne ske og ved ikke hvad jeg skal gøre da det ikke er et problem så føler ikke at jeg kan snakke med mine lære om det

Svar:
Hej pige på 16 år
Det lyder også ubehageligt, især når du ikke har tillid til, at de ikke tager billeder. Jeg vil foreslå at du deler din bekymring med din forældre. Og inden du tænker, “det hjælper ikke noget, mine forældre siger bare, jeg skal lade som ingenting” eller“ det kunne dine klassekammerater da ikke finde på”, så foreslår jeg, du starter samtalen med at sige, at du har brug for at tale med dem om noget, der er vigtigt for dig, og at du har brug for, de tager din bekymring alvorligt. Desuden vil jeg anbefale dig at tale med din idrætslærer, da vedkommende er medansvarlig ift. at skabe trygge rammer for jeres skolegang.
Venlig hilsen Brevkassen