Ungdomsbolig muligheder
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, Jeg har det meget svært derhjemme og vil virkelig gerne ud til en ungdoms bolig i stedet. Min far og mor råber hele tiden af mig og lytter ikke hvad jeg har at sige til dem. Når jeg prøver forklare dem jeg har det svært og har mange ting i hoved råber de bare af mig og siger jeg skal suck it in og jeg kan virkelig ikke klare den behandling mere. Jeg har hørt at kommunen ville kunne hjælpe til. Jeg er lige blevet smidt ud af min uddannelse da jeg har fået for meget fravær. Jeg har et arbejde i meny men tror ikke jeg tjener nok til at kunne købe en ungdoms bolig.

Svar:
Det lyder som en skidt situation og noget, der har stået på et stykke tid hjemme hos dig. For at få hjælp gennem roskilde kommune til en bolig skal du kontakte Børn og unge forvaltningen og bede om hjælp. det kan du gøre på 46313000 eller mail til dem boernogunge@roskilde.dk Der vil ens forhold omkring familie, uddannelse og fritid blive undersøgt af en socialrådgiver sammen med dig og din familie. Det vil tage noget tid at undersøge alle forhold, så hvis du har det rigtig skidt hjemme er det med at få kontaktet kommunen hurtigt.
Du kan også prøve at snakke med din UU vejleder og få hjælp til, hvad du nu gør i forhold til uddannelse og måske hjælp til kontakt til hjælp i kommunen. Du kan ringe til Ungeguide for at få hjælp af en UU vejleder 46313000
Der er også mulighed for at få støtte i HEADSPACE