Sommerferie?
brevkassespørgsmål af
Mig
14 år
Findes der nogle gratis tilbud i Roskilde som jeg kan bruge i sommerferien og hvor der er andre unge som jeg kan have det sjovt med? Det må ikke koste noget for det synes min far ikke er nødvendigt. Ikke sport.

Svar:
Kære Mig
Det er godt at du skriver til brevkassen. Jeg kan godt forstå at du gerne vil lave noget sjovt med andre unge i sommerferien, og jeg kan forstå at din far ikke vil have at det koster penge.
Hvis du går i klub:
Nu ved jeg ikke om du går i klub, men det kunne være en mulighed at tale med pædagogerne i din lokale klub omkring, hvilke tilbud de har i løbet af sommeren. Jeg ved at der er flere skoler og klubber der tilmeldt Vilde Vulkaner, som er en Festival for børn og unge. Jeg ved dog ikke om det koster noget eller om det er for sent at tilmelde sig.
Hvis du ikke går i klub kunne du spørge din lærere om de kender til nogle tilbud.
Sjov Ferie:
Du kan også tjekke Sjov Ferie ud på nettet: https://roskilde.dk/borger/kultur-og-fritid/sjov-ferie
Der er mange aktiviteter og tilbud, og det er ikke kun sport.
En helt tredje mulighed:
Jeg tænker, at hvis du er frisk på det, så kan du selv arrangere noget for dine veninder og venner. Det kunne være at du skulle lave en tur til Rabalderparken ved Musicon, hvor I kan hænge ud i hængekøjerne og kigge på unge der skater og kører på løbehjul. Eller du kan også undersøge om der er nogle shelter, hvor I kan overnatte, hvis det er i orden med jeres forældre.
Det er super at du skriver ind og jeg håber du kan bruge mit svar. Rigtig god sommer!