Politi i Odder!
brevkassespørgsmål af
Mic
16 år
Hej
Jeg har hørt at der nu kommer mere politi i Odder. Hvad betyder det for os unge? Mere politi på gaden eller hvad? Kan man ringe til dem og kommer de så hurtigere ud? Kommer de på besøg på skolen og fortæller mere og så vi kan se hvordan de ser ud og hvad de laver?  Håber I gider at svare da vi er flere som har tænkt på det! TAK.

Svar:
Kære Mic,
Mange tak for dit brev:-)
Det er helt rigtigt, at politiet i Odder er blevet opgraderet.. Det skete officielt ved den store indvielse i går (d.31-8-21), hvor politiet har åbnet en ny nærpolitistation på Rådhuset i stedet for den gamle nede ved brandvæsnet.. De er nu gået fra 3 lokalbetjente til 5.
Før var det politiet i Århus der kørte til Odder, når den lokale station ikke var bemandet, nu vil det primært være Odders egne nærbetjente, der vil være mere tilstede om eftermiddagen, aftenen og i weekenden. Nærpolitiet i Odder dækker desuden også Beder, Malling og Mårslet området.
Den nye station er åbnet efter politikkerne i Folketinget har ønsket politiet skal komme tættere på borgerne – og herunder også jer unge. Jeg ved at de ønsker at politiet skal være tættere og mere tilgængelig også ude på skolerne, hvor der planlægges, at hver skole vil få en kontaktbetjent tilknyttet.
Her ved vil jer unge have bedre mulighed for at komme i kontakt med nærpolitiet og få en snak om de spørgsmål I måtte have til dem.
Jeg ved at vores nærpoliti tror på, at en gode dialog kan være forbyggende og løse udfordringer inden de vokser sig større. SÅ hvis I som unge har et spørgsmål til vores lokale betjente er jeg sikker på at I er meget velkommen til at tage kontakt til dem.
Håber at du kan bruge mit svar, ellers er du selvfølgelig meget velkommen til at skrive igen.
Mange Hilsner fra
Line - Ungekonsulent