Forkerte bryster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Jeg skriver fordi jeg er bange for om mine bryster er forkerte da de ikke er særlig store endnu og den ene er lidt større end den anden! Mange af mine veninder har store og flotte bryster og bruger bh og sådan, ved heller ikke om det er for tidligt at bruge bh når man er 13 år? Og hvis man ikke har særlig store bryster?
Håber i kan svare hurtigt :))))

Svar:
Kære dig:)
1000 tak for dit spørgsmål. Jeg er rigtig glad for at du skriver, for jeg kan med garanti love dig, at du ikke er den eneste der har det sådan.
Vi kan som mennesker slet ikke lade være med, at spejle og sammenligne os med hinanden.. Særligt når vi som du er begyndt på teenagelivet, hvor vores sind og krop er i fuldt udvikling.. Nogle gange kan man nærmest føle, at man ændrer sig dag for dag.
Du er 13 år og er i begyndelsen af din pubertet.. Dine bryster er sandsynligvis først lige begyndt at udvikle sig, derfor vil du også opleve at de ikke helt har samme størrelse, da de kan udvikle sig i forskellig hastighed... Når dine bryster er færdigudviklet, vil de som regel være ca. lige store... Dine bryster kan blive ved med at vokse til du er omkring 18 år, så der kan nå at ske meget med dem endnu:-)
Hvornår man skal bruge BH, er op til den enkelte og om det føles rart at have på.. Jeg ved ikke om du kan snakke med din mor om, hvornår du skal have en BH og om I kan tage ud og købe den sammen?
Det er meget individuelt hvor store ens bryster bliver, hvilken form de har og hvor hurtigt de udvikler sig.. Ligegyldigt hvordan netop dine bryster udvikler sig, er du ikke forkert!!!
Og jeg får lyst til at gentage mig selv.. DU ER IKKE FORKERT!!!! Du er nemlig bare dig, helt unik.. og husk at ingen er ens.
Jeg syntes, at du skal se dig selv i spejlet og i stedet for at fokusere på det du syntes er forkert, så find noget ved dig selv du godt kan li’… Det kan være dit smil, din næse og alt det som gør dig til den du er, fokuser på de gode egenskaber du har, måske er du en god veninde, sjov, klog, kreativ, god til sport eller noget helt andet, for der er helt sikkert noget:-)
Jeg håber at du kan bruge mit svar og husk, at du selvfølgelig altid er velkommen til at skrive igen
Kærlig Hilsen
Line