Er i klar over hvor farlig odder er?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg er efterhånden blevet virkelig bange . Jeg har ikke set noget eller nogen voksne der tager et alvorligt kik på odder ungdom. Der er så mange stoffer , det er unge der sælger stoffer. Der er nogen rigtige væmmelige grupper , de går med knive , andre våben. Jeg har 4 venner der har tanker om selvmord fordi de bliver kørt helt ned af en flok piger der er fuldstændig ligeglad med alt og alle. Tre forskellige Drenge grupper, scooter, udlandske og den blandet gruppe. Det er både chikane, trusler, forældres hjem der smadres, jagtes, det alt fra råb, grin, spyt, vold, in real life og online.. det er så slemt at ingen tør stå frem..

Svar:
Hej,
Tak for at dele din bekymring med os. Det er virkelig sejt, at du støder på noget, som du undre dig over og tager din tid til at skrive til os og gøre os opmærksomme på problematikken i Odder.
Vi vil sende dine bekymringer videre til politiet i Odder, i håb om at de kan hjælpe med at gøre byen tryg for alle.
Du nævner, at du føler dig bange og jeg er nysgerrig på, hvordan du ellers har det? Det kan vi tale mere om i vores anonyme sms-chat rådgivning, hvis du har lyst til det? Du skal bare sende en SMS til 25 80 00 55, så sidder vi klar til at chatte med dig helt anonymt om, hvordan du har det.
Til slut vil jeg opfordre dig til at kontakte politiet, hvis du ser noget strafbart.
Endnu engang tak for at være så modig at skrive ind til os og dele din bekymringer. Jeg håber at vi skrives ved i vores SMS-chat!
Kærlig hilsen Diana – Ungekonsulent