amfetamin og anholdelser?
brevkassespørgsmål af
Nanna
17 år
WTF sker der for Odder! Lorte stoffer og unge, som bliver anholdt. Det gør mig sgu noget udtryg. Kender nogle som kender de her gutter. Ved I hvad der kommer til at ske nu?

Svar:
Kære Nanna,
Tak for dit brev!
JA det er er en ret vild sag.. Og vildt, at personer fra vores lille by Odder, er indblandet!!
Om selve sagen kan jeg ikke sige så meget andet end, det jeg kan læse mig til i medierne.. Grundlovsforhøret blev holdt for, det man kalder dobbeltlukkede døre – dvs. at ingen havde adgang, så hverken pårørende eller journalister var tilstede. Der er ingen tvivl om at dette er en meget stor sag, som politiet har arbejdet på længe.. Derfor kommer der heller ikke mange oplysninger ud..
Jeg syntes at det er så fedt at du skriver, for kan virkelig godt forstå, at det gør dig utryg og bekymret!! Men husk at fordi der har været nogle fra Odder indplaceret i sagen, er det ikke det samme som, at det flyder med amfetamin eller andre stoffer i Odder. Stoffer findes desværre i nærmest alle byer og her er Odder ikke værre end andre.. Faktisk viser ungeprofil undersøgelsen for i år, at unge i Odder tager markant færre stoffer end unge på landsplan!
Odder er en lille by, så det er næsten ikke til at undgå, at nogen kender, nogen af de impliceret.. Det bedste du kan gøre er at tale med dit netværk om, de også føler sig utrygt og sammen danne en holdning til, at I ikke ønsker at jeres by skal være kendt for stoffer! Snak sammen om hvad I ønsker jeres by skal være kendt for og sæt fokus på det. De mennesker der er indblandet har selv taget et aktivt valg om at handle med narko og dette har konsekvenser.
I forhold til din utryghed vil jeg også lige tilføje, at der ikke er en narkokrig i odder eller at Odder indtages af rockere og kriminelle, Odder er stadig Odder;-)
Jeg håber at du er ok og ikke lader sagen gå dig for meget på..
Igen 1000 tak for dit brev!
God weekend:-)
K.H Line