Hjælp om morgenen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kan jeg få hjælp til at komme op om morgenen. Det går ikke så godt her hjemme og har svært ved at komme op og i skole!

Svar:
Hej
Du skriver, at det ikke går så godt hjemme hos dig. Bliver lidt nysgerrig på hvad det handler om,  er det noget du kan snakke med en voksen om, som f.eks. en lærer eller en moster? Det at det ikke går så godt derhjemme kan gøre det hele lidt svært. Har du mange ting du spekulerer på?? Kommer du sent i seng?? Oplever du dig ked af det?? Når det ikke går godt, kan man også opleve, at det kan være svært at få/have energi til at komme op om morgenen.
Kan dine forældre hjælpe dig med at komme op om morgenen?? Eller har du mon et vækkeur eller en mobil med alarm?? Hvis du har, så kan du prøve at sætte en alarm til at ringe flere gange om morgenen - det kan nogen gange hjælpe. Har du en god veninde, som du måske kan aftale at mødes med og følges ad i skole? Det kan nogen gange hjælpe en med at komme afsted, hvis man ved, at der er en, der står og venter på en.
Håber du kan bruge svaret.
Hvis du har brug for at vende andre ting med brevkassen, er du meget velkommen til at skrive til brevkassen igen. Du er også velkommen til at chatte med en rådgiver hver tirsdag mellem kl. 15.00-18.00.
Med venlig hilsen
Brevkassen