HVor går vi hen?
brevkassespørgsmål af
OS
15 år
vi er en gruppe unge som mangler et sted at være. Vi er trætte af at hænge ud i anlægget og har talt om at lave vores eget ungdomshus. Hvor skal vi gå hen med vores ideer og tror I at kommunen vil bakke op om os? Vi tænker ikke en voksenstyret klub men vores eget sted som vi selv kan stå for.

Svar:
Hej os
Tak for jeres spørgsmål. Det lyder som en rigtig god ide, at komme væk fra anlægget.
Som udgangspunkt tænker vi, at det kan være rigtig svært at starte jeres eget ungdomshus uden voksen hjælp.
Der findes Subhuset i Holstebro, som hører til ude på den gamle slagterigrund. Subhuset er en forening, der formidler og forvalter ungdomskultur i Holstebro og omegn. Subhusets vision er et bedre miljø for ungdommen. Subhuset er skabt på baggrund af flere lokale unges tanker og ideer og deres fælles arbejde omkring dem. I kan evt. prøve at tage kontakt til dem på subhusetholstebro@gmail.com, og fortælle om jeres ide. De har også en Facebook side som hedder: Subhuset, hvor I kan læse lidt mere omkring Subhuset.
Holstebro ungdomsskole som hører til på Døesvej 54 c, har et tilbud til unge som hedder Café Hjørnet. De har åbent mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, kl. 17:00 - 21:15. Der er ingen tilmeldning og man kan bare møde op.
Kan ikke lade være med at tænke om I skal mødes "ude i byen" eller om I har mulighed for at mødes privat, evt på skift, og hænge ud sammen, hvor I bor.
Håber I kan bruge vores svar. I meget velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
Chatrådgivningen i Holstebro