Stoffer
brevkassespørgsmål af
WH
15 år
Nogle af de andre drenge er begyndt at tage stoffer og sælge dem i skolen. Faktisk en af mine bedste venner. For fanden da hvor er jeg ked af det. Føler mig ikke klar og bange, men vil ikke sladder til skolen eller nogle af de voksne. Det skaber så meget splid og afstand mellem os. Det er sgu hårdt. Ved ikke helt hvad jeg skal spørge jer om. Har måske bare brug for et godt råd, som ikke handler om at gå til en voksen! :( Og at fortælle jer der er stoffer i byen, men det ved I jo nok godt allerede!!!!

Svar:
Kære 15 årig dreng.
Tak for din besked. Pyy ha, det lyder heller ikke rart at gå rundt med den viden. Jeg tænker du er en vildt god kammerat der tænker og ønsker det allerbedste liv for sine kammerater. Jeg kan godt forstå du er bekymret. SSP er klar over problematikken med stoffer i byen. Vi har en meget tæt samarbejde med skolerne og bliver ofte kontaktet såfremt en elev ændrer adfærd. Måske er vi allerede bekendt med det. Med hensyn til at tale med en voksen om det, kan jeg godt forstå din bekymring. Men skulle du alligevel tale med en voksen du ved du kan stole på, kan du måske bede vedkommende om ikke at gå videre med dine oplysninger. Sommetider skal man bare lette sit hjerte. Du er selv meget ung, så du er ikke ansvarlig for hvordan andre opfører sig. Men igen, så tænker jeg du er en vildt god kammerat der tænker på andre.
Håber alt det bedste for dig.
Venligst fra Janne, SSP.