Sagde nej til bøje, er det forsent?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Tilbage i slutningen af 9'ende klasse blev jeg tilbudt bøjle da mine tænder er ret skæve og jeg ofte bider mig i undermunden. Dog på grund af start på af gymnasie hvor jeg ingen kendte valgte jeg og sige nej hvilket jeg ser nu var dumt. Går i 3.g nu og er 18, har underskrevet at jeg ikke ville have bøjle tilbage i slutningen af 9'ende men kan jeg stadig nå hvis jeg tager en snak med bøjleklinikken? Vil helst ikke betale 20k for at få en bøjle :/. MvH en 3.g elev.

Svar:
Hej
Du skriver i dit brev, at du blev tilbudt bøjle for nogle år siden, men valgte at sige nej. Hvilket du nu har fortrudt.
Jeg kan desværre ikke svare på, hvorvidt bøjleklinikken kan tilbyde dig en bøjle gratis/billigere, nu hvor du er fyldt 18 år. Men jeg vil anbefale dig at tage en snak med dem og høre om dine muligheder.
Du kan ringe til Tandreguleringen Borupgårdskolen Smakkevej 2 3070 Snekkerstendem på 49281840, de kan helt sikkert svare dig på dit spørgsmål.
Der er endnu ingen unge jeg har snakket med, som har fortrudt at få bøjle på, selvom de er blevet 18 år eller ældre – det er altså aldrig for sent.
Jeg håber du finder en god løsning sammen med bøjleklinikken og får løst de problemer du har nu med dine tænder.