Problem med en dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg har brug for hjælp. Det handler om en dreng fra min klasse som er virkelig ubehagelig og det er ikke kun mod mig han er også ubehagelig mod andre piger fra årgangen. De fleste piger fra årgangen har oplevet det samme hvor han har trukket en ud på toilettet og begyndt og komme tættere og tættere. Med mig tog han fat rundt om halsen på mig og kyssede mig og snave mig han prøvede også og komme op i min trøje og da jeg skubbede ham væk kalde han mig barnlig og så sagde han “jeg ved du godt vil” selvom jeg slet ikke havde lyst. En af de andre piger fra min klasse fortalte også han havde taget hende med ud på toilettet og begyndt at prøve at få tøjet af hende imens han kyssede hende og flere af os piger har oplevet det fordi vi har snakket sammen om det men vi ved ikke hvad vi skal gøre. Vi tør ikke og sige det til lærerne eller vores forældre fordi det er upassende og snakke med dem om det og han ville bare benægte det hele. Hjælp hvad skal vi gøre?

Svar:
Kære dig,
Tusind tak fordi du skriver. Det lyder virkelig ikke særlig rart, det der sker for dig eller din veninder. Det er en meget alvorlig sag når nogen gør noget ved en som er grænseoverskridende. Du fortæller at det ikke kun er dig men også din veninder, så derfor vil jeg foreslå at i sammen fortæller det til lægerne. Jeg forstår virkelig godt det er svært men i skal huske på at i har hinanden. Hvis I ikke gør noget eller siger det til en voksen så kan det være at der er nogle andre,  der står alene og er i samme situation som jer. Jeg håber virkelig I får samlet mod til jer til at sige det til en voksen som så kan hjælpe jer. under alle omstændigheder og så synes jeg I skal tale med jeres forældre om det og så kan de måske hjælpe jer.
Mange tanker fra Janne