gode råd
brevkassespørgsmål af
hector ogvilliam
14 år
delema 1 hvad skal jeg gøre hvis dr er et billede af mig der er blevet lagt ud som jeg ikke gider at have folk siger. dilema 2 hvad gør jeg hvis jeg føler jeg ikke har nogle venner.

Svar:
Kære Hector og William,
hvis du har fået et billede delt uden tilladelse så er det vigtigt at sige det til en voksen,  det kan f.eks. være forældre eller en lærer. Det er ulovligt at dele billeder af andre, uden samtykke. Det andet dilemma med at du føler dig alene så skal du vide at det er helt okay at have på den måde men jeg vil også anbefale dig at tale med en voksen eller en god ven. Du kan altid finde hjælp og alle mennesker fortjener at have det godt.
hilsen Janne