Flytte skole
brevkassespørgsmål af
hende der gerne vil flytte skole
13 år
jeg er 13 år og er smilsmissebarn og mine forældre snakker bare ikke godt sammen. De går i retten. Jeg har det også svært i skolen. De andre snakke dårligt om mig, og jeg har ikke nogle at gå med. Jeg vil rigtig gerne flytte skole til et andet sted for tror jeg vil få det bedre der.  Men jeg kan ikke tale med min forældre om det og de kan slet ikke tale med hinanden om det.  Min mor bor i Helsingør og min far i en anden by.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål. Det lyder ikke særlig rart for dig og bestemt ikke nogen nemt situation at være i. Jeg ved det er rigtig hårdt og svært, når ens forældre ikke kan finde ud af at snakke sammen. Men husk, at det er ikke dit ansvar, men dine forældres og godt de skal i retten, hvor der nogen voksne der kan hjælpe dem.
Du skriver også, at det er rigtig svært i skolen, det kan jeg sagtens forstå, når du ikke har det særlig rart. Det med at flytte skole, kan være en rigtig god ide, men jeg synes du først skal snakke med din lærer. Jeg tænker du vil have brug for at snakke med en voksen, som du har tilid til, som kan hjælpe dig med de mange tanker og en hverdag som kan være svær.
Jeg ved der findes nogle grupper, hvor børn og unge kan mødes, hvis de sidder i sammen situation som dig, hvor forældrene er skilt. Dine lærer vil kunne hjælpe dig med dette.
Jeg synes du helt klart skal snakke med din lærer først og fortælle hvordan du har det. Hvis dig og dine lærer har brug for at andet hjælp, så er i meget velkommen til at kontakte SSP i Helsingør - dine lærer ved hvor hun/han kan kontakte os.
Håber det var svar på dit spørgsmål og held og lykke :-)
Mvh. Chatten.