Ensom i skolen
brevkassespørgsmål af
Dreng
15 år
HEj Jeg skriver fordi jeg føler mig isoleret i skolen. Det er blevet værre gennem de sidste år og jeg oplever flere og flere holder mig udenfor og siger dumme bemærkninger til mig. Jeg deltager ikke rigtig sammen med de andre i fælles ting. Jeg har prøvet at ignorere det, men det har bare gjort mig mere og mere ensom. Jeg har svært ved at tale med mine forældre om det, da jeg ikke vil gøre dem bekymrede, og jeg føler ikke at lærerne forstår situationen selvom jeg har prøvet at tale med dem. Jeg spørger nu jer om råd, fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, og jeg frygter at det kan blive værre, hvis jeg ikke får hjælp.

Svar:
Kære Dig.
Tak for dit spørgsmål. Det lyder virkelig ikke rart. Jeg tænker det må være rigtig svært at være dig. Jeg tænker på om du måske kunne tale med din lærer eller en anden voksen du føler dig fortrolig med. Eller måske er der en ven, du kan sige det til. Det er altid godt at dele sine bekymringer eller "sin ked af det hed" med nogle.
Jeg håber virkelig du har mod til at få talt med en om det. Du fortjener bestemt ikke at have det på den måde, du har det nu.
Venlige hilsner fra Janne